Zaledwie roku potrzebował Mercedes, by dostarczyć klientom ponad 100 tysięcy egzemplarzy nowej klasy S (seria 222). To absolutny rekord w historii modelu.
Od początku roku firma sprzedała 75 391 egzemplarzy klasy S. To ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (+105,8 proc.) i więcej niż w całym roku 2012 i 2013. Tylko we wrześniu model znalazł 9501 nabywców (+139,3 proc.). Również w Polsce najnowsza generacja Klasy S cieszy się rekordowym zainteresowaniem – od stycznia do lipca br. znalazła tu 315 nabywców.
Najwięcej egzemplarzy nowego modelu trafia do klientów z Chin. Na Stany Zjednoczone przypada jedna czwarta sprzedaży, a na Niemcy – jedna dziesiąta. Analiza danych z poszczególnych krajów ujawnia, że najmłodsi nabywcy klasy S pochodzą z Państwa Środka – średnio mają niewiele ponad 40 lat, o 15 lat mniej niż w Europie Zachodniej czy USA.
Z uwagi na ich szczególne wymogi chińskiej klienteli, co do przestronności w tylnej części kabiny, Mercedes-Benz oferuje w Chinach wyłącznie odmianę z przedłużanym rozstawem osi. Około 35 proc. zamawianych tam egzemplarzy konfigurowanych jest z myślą o podróżowaniu z szoferem.
Trzy czwarte dostarczanych aut ma na wyposażeniu pakiet multimedialny dla pasażerów tylnych siedzeń Rear Seat Entertainment System z dwoma pokaźnymi ekranami w oparciach przednich foteli. Z uwagi na specyficzne warunki panujące na chińskich ulicach – duże natężenie ruchu oraz ograniczone miejsca parkingowe – w autach na tamtejszy rynek projektanci ze Stuttgartu zmienili ustawienia systemu wspomagania parkowania PARKTRONIC. Wysoką popularnością, i to wśród klientów na całym świecie, cieszy się również pakiet AIR-BALANCE z rozpylaczem perfum oraz funkcja masażu, na którą decyduje się co czwarty nabywca.
Docelowo nowa klasa S będzie łącznie dostępna w sześciu odmianach. Poza wersją z krótkim i długim rozstawem osi wprowadzono już klasę S Coupe; w drodze są trzy kolejne, ekskluzywne warianty modelu.
Z końcem września br. Mercedes-Benz zaprezentował hybrydową wersję S 500 PLUG-IN HYBRID z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka (plug-in). To trzecia hybryda w gamie Klasy S po S 400 HYBRID oraz S 300 BlueTEC HYBRID. Do 2017 roku producent ze Stuttgartu zamierza przedstawić 9 kolejnych pojazdów typu plug-in.
Za początek historii Klasy S można uznać debiut modelu 220 (typoszereg 180) w roku 1954. Do dzisiaj Mercedes-Benz sprzedał ponad 3,5 mln kolejnych pokoleń luksusowych limuzyn.