Równo 25 lat temu - 17 października 1994 roku - rozpoczęła się seryjna produkcja samochodu, po który ustawiały się w Polsce kolejki. Mija właśnie ćwierć wieku od rynkowego debiutu Skody Felicii.
Skoda Felicia
Samochód był ostatnią konstrukcją Skody zbudowaną na własnej płycie podłogowej. Auto bazowało na architekturze przednionapędowej Skody Favorit. Nowy model był jednak o 40 milimetrów dłuższy i 15 milimetrów szerszy niż jego poprzednik. Pojemność bagażnika wzrosła o 21 litrów, poprawiono także zawieszenie oraz wyciszono wnętrze. Dzięki zaangażowaniu Volkswagena produkcja i montaż nowego modelu spełniały rygorystyczne normy jakości, o czym świadczy przyznany certyfikat ISO 9002.
Skoda Felicia Kombi
Podstawową jednostką napędową był czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1289 cm3 wywodzący się jeszcze ze Skody 120 (wał rozrządu w bloku). Słabsze odmiany zapewniały moc 54 KM, topowe - 68 KM. W 1995 roku zadebiutował mocniejszy silnik 1.6 MPI o mocy 75 KM i 1,9-litrowy silnik wysokoprężny generujący 64 KM. Był to pierwszy wysokoprężny silnik w osobowym modelu Skody w całej historii producenta. Obie jednostki pochodziły już z gamy nowego partnera czeskiej marki - Volkswagena.
Felicia była też pierwszym modelem czeskiego producenta oferowanym z takimi dodatkami, jak: ABS, cztery poduszki powietrzne, klimatyzację, wspomaganie kierownicy, regulowane i podgrzewane przednie fotele i komputer pokładowy!
Skoda Felica Pickup
Aby uczcić setną rocznicę założenia firmy, w 1995 roku, Skoda wypuściła luksusową edycję FELICIA LAURIN&KLEMENT, a także limitowaną edycję FELICIA ATLANTA z okazji letnich igrzysk olimpijskich.
W sumie, do 2001 roku, fabryki w Mladá Boleslav, Kvasinach i Vrchlabí wyprodukowały ponad 1,4 miliona egzemplarzy w różnych wersjach nadwozia.