Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Alfa Romeo MiTo 0.9 TwinAir 105 KM
Alfa Romeo MiTo to model, którym włoski producent wszedł do nowego segmentu. MiTo pozycjonowane jest poniżej modelu 147, który przez wiele lat był najmniejszym samochodem oferowanym przez Alfę Romeo. Na tle konkurencji MiTo wyróżnia się rewelacyjnymi właściwościami jezdnymi, dobrym wyposażeniem i wysokim poziomem bezpieczeństwa. Jak zawsze Włosi zadbali też o niepowtarzalny styl - szyby boczne pozbawione są ramek, przód wyraźnie nawiązuje do historycznych Alf. Nowe MiTo objęte są dwuletnią, fabryczną gwarancją bez limitu kilometrów.
Silniki benzynowe MiTo, to cała gama 1.4 od wolnossącego 70-cio konnego (które naszym zdaniem są zdecydowanie za słabe) do doładowanego 170 konnego silnika z technologią MultiAir (modele z tym motorem oznaczone są skrótem QV). W 2011 fiat wprowadził również 2-cylindrowy, doładowany silnik 0,9 TwinAir o mocy 85 koni.
Diesle to znane z FIATa oszczędne silniki JTD - 1.3 i 1.6.
Samochód jest znacząco mniej awaryjny niż starsze modele włoskiego producenta. Zdarzają się usterki czujnika obecności pasażera (co może skutkować zbędnym wystrzeleniem poduszki w razie kolizji), użytkownicy narzekają również na delikatny, podatny na uszkodzenia lakier czy usterkowy mechanizm poziomowania reflektorów ksenonowych. Najczęstszą wadą zgłaszaną w serwisie są zniszczone "chromowane" ramki świateł - pod folią pojawiają się bąble powietrze, na szczęście koszt nowej ramki nie jest duży.
Jeżeli chodzi o zawieszenie - najsłabszym ogniwem są łączniki stabilizatora z przodu (na szczęście relatywnie tanie - ok. 50 zł za sztukę). Użytkownicy narzekają również na górne mocowania amortyzatorów przednich, które wybite, są powodem nieprzyjemnych stuków. Z tyłu zdarza się problem z amortyzatorami - w niektórych przypadkach są do wymiany po małym przebiegu, rzędu 50 tysięcy km.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-01-01