Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Audi A6 C7 FL 2.0 TFSI 252 KM
Audi A6
Model A6 to spadkobierca chlubnej tradycji średniej wielkości limuzyn, które przez wiele lat nosiły w Audi oznaczenie "100". Niemcy zerwali z tą tradycją w 1994 roku, kiedy - na wzór mniejszego modelu A4 - seria 100 przemianowana została na A6.
Niezależnie od generacji model A6 cieszy się opinią trwałego samochodu. Niestety, ma też duże powodzenie wśród złodziei.
Audi A6 C7 FL
Audi A6 typoszeregu C7 zostało wprowadzone do sprzedaży w 2011 roku.
Nadwozie zaprojektowanego od podstaw auta jest nieco krótsze niż w przypadku poprzedniej generacji (długość 4,92 m) ale w porównaniu do poprzednika znacząco wydłużono rozstaw osi (2910 mm), dzięki czemu nowe auto pochwalić się może zdecydowanie przestronniejszym wnętrzem. Dzięki zastosowaniu na szeroką skalę aluminium (20 proc. elementów nadwozia wykonano z tego materiału) samochód może się pochwalić doskonałą sztywnością skrętna i stosunkowo niewielką masą.
Jesienią 2014 model przeszedł face-lifting. Odświeżony model zadebiutował na salonie paryskim. Zmiany stylistyczne nie są duże. Uważny obserwator dostrzeże zmienioną osłonę chłodnicy, nowe zderzak i kształt świateł. Te ostatnie są wykonane w technologii LED, opcjonalnie mogą zostać zastosowane zaawansowane reflektory Matrix LED, które niedawno debiutowały w Audi A8.
Przy okazji liftingu pojawiło się sporo nowości w zakresie rozwiązań technicznych. Znacznie zmieniono też ofertę jednostek napędowych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-01-01