Jeden z najlepiej sprzedających się modeli BMW doczekał się kuracji odmładzającej. Jakie zmiany wprowadzono w odświeżonej serii 5, której obecne wcielenie znalazło już przeszło 600 tys. nabywców?
Nowe BMW serii 5
Z zewnątrz nowy model wyróżnia się zmodernizowanym oświetleniem, i powiększonymi nerkami osłony chłodnicy. Przednie reflektory zyskały listwy świetlne w kształcie litery L. Tylne nabrały bardziej trójwymiarowych kształtów podkreślonych przez czystsze linie zmodernizowanego zderzaka. Nowością są teraz trapezoidalne końcówki wydechów standardowo oferowane w każdej z wersji silnikowych. Przy okazji pojawiły się też cztery nowe kolory lakierów oraz – standardowo dla liftingów – nowe wzory kół (od 18 do 20 cali). Pierwszy raz w tym modelu dostępne są teraz obręcze BMW Individual Air Performance (lżejsze i zoptymalizowane pod kątem oporów powietrza).
Nowe BMW serii 5
We wnętrz zmiany są bardzo dyskretne. Największa to pojawienie się nowego systemu operacyjnego BMW Operating System 7. Opcjonalnie środkowy wyświetlacz na konsoli środkowej może mieć 12,3 zamiast 10,25 cala. Inne nowości to m.in. nowe funkcje nawigacji, zmodernizowane kierownice czy nieco inny panel sterowania klimatyzacją.
Wszystkie spalinowe jednostki napędowe oferowane są teraz z 48-voltową instalacją elektryczną. Oznacza to obecność rozrusznika z funkcją alternatora, który może wspomagać silnik spalinowy mocą do 11 KM.
Nowe BMW serii 5
W cennikach pojawi się ponadto nowa hybryda plug-in – model BMW 530e (dostępny też w odmianie xDrive). Silnik 2,0 l (184 KM i 300 Nm) sprzęgany jest w niej z wspomagany jednostką elektryczną oferującą 109 KM i 265 Nm. W sumie moc systemowa to 292 KM i 420 Nm. Auto przyspiesza do 100 km/h w ok 6 sekund (w zależności od rodzaju nadwozia i konfiguracji napędu) i osiąga prędkość maksymalną do 235 km/h. Zasięg na prądzie to około 60 km (w zależności od trybu pomiarowego).
Odświeżone BMW serii 5 pojawić ma się w salonach w lipcu.