chceauto.pl
x

Fiat Punto II 1.2 16v 80 KM

Fiat Punto II 1.2 16v 80 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2002
Średnia cena
8 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1242 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
80 KM
0-100 km/h
13.5 s.
V max
165 km/h

KOSZTY

Spalanie
6.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
44 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
66 na 73 sklasyfikowanych
Awaryjność
32.3%
Średni przebieg
105 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
B
Bagażnik
264 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
8.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
21 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
14.9 s.
Prędkość maksymalna
150 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Fiat Punto II 1.2 16v 80 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Fiat Punto II 1.2 16v 80 KMFiat Punto II 1.2 16v 80 KMFiat Punto II 1.2 16v 80 KMFiat Punto II 1.2 16v 80 KMFiat Punto II 1.2 16v 80 KMFiat Punto II 1.2 16v 80 KMFiat Punto II 1.2 16v 80 KMFiat Punto II 1.2 16v 80 KM

Fiat Punto II 1.2 16v 80 KM

Fiat Punto

Fiat Punto to jeden z najpopularniejszych modeli tego włoskiego producenta. Samochód debiutował w 1995 roku, od razu zdobywając tytuł Car of the Year. Pierwsze generacja Punto była produkowana do 1999 roku, gdy zaprezentowano następcę, czyli Punto II.

Druga generacja Punto powtórzyła sukces poprzednika. Samochód produkowano do 2006 roku, z liftingiem, który przeprowadzono trzy lata przed zakończeniem produkcji.

W 2006 roku z oferty wycofano samochody z mocniejszymi jednostkami napędowymi, pozostawiając jedynie najsłabszy, benzynowy silnik o mocy 60 KM i wysokoprężny o mocy 70 KM. Punto przemianowano na Punto Classic i w ten sposób auto przetrwało w produkcji... kolejne 4 lata.

Punto Classic produkowano równolegle z trzecią generację tego modelu, którą nazwano Grande Punto. Samochód ten debiutował w 2005 roku, w 2009 roku został poddany liftingowi. Przy okazji... zmieniono nazwę na Punto Evo i taki pojazd produkowano przez kolejne trzy lata.

Wreszcie na początku 2012 roku zaprezentowano kolejną modernizację (lifting) i... po raz kolejny zmieniono nazwę, wracając po prostu do Punto.

Fiat Punto II

Następca "kropki" pierwszej generacji pojawił się na rynku w 1999 roku. Zadanie postawione przed tym modelem nie było łatwe - miał co najmniej powtórzyć sukces Punto pierwszej generacji.

Z perspektywy czasu trzeba powiedzieć, że zadanie to zostało wykonane. Druga generacja Punto, chociaż nie pozbawiona wad, spotkała się z ciepłym przyjęciem na rynku i zasadniczo produkowana była aż do 2006 roku (trzy lata wcześniej samochód poddano liftingowi, modyfikacje dotyczyły głównie przedniej części nadwozia, gdzie pojawiły się np. nowe, większe światła oraz atrapa chłodnicy. Wyraźne zmiany odnajdziemy również we wnętrzu pojazdu - zmieniona deska rozdzielcza).

W 2006 roku z oferty wycofano samochody z mocniejszymi jednostkami napędowymi, pozostawiając jedynie najsłabszy, benzynowy silnik o mocy 60 KM i wysokoprężny o mocy 70 KM. Punto przemianowano na Punto Classic i w ten sposób auto przetrwało w produkcji... kolejne 4 lata.
Kres Punto Classic położyło dopiero wprowadzenie normy emisji spalin Euro5. To dobitnie świadczy o sukcesie, jaki odniósł ten model.

Fiat Punto II cierpi na awarie układów elektrycznych (pękające obudowy alternatora, awarie elektrycznego wspomagania kierownicy, cewek). Zdarzać mogą się wycieki oleju (głównie spod uszczelki pokrywy zaworów i miski olejowej, szczególnie w silniku benzynowym 1.2).

Trudów eksploatacji na polskich drogach nie znosi zawieszenie (z przodu klasyczna kolumna McPhersona, z tyłu - belka skrętna z wahaczami wzdłużnymi), głównie wahacze i końcówki drążków kierowniczych. Na szczęście naprawy nie są drogie (np. nie trzeba wymieniać wahaczy, wystarczy same tuleje metalowo-gumowe). Stosunkowo szybko może ulec zużyciu sprzęgło. Ceny części zamiennych są jednak niskie, ponadto bardzo szeroka jest oferta zamienników.

Wiele pojawiających się usterek to drobiazgi, które co prawda są dokuczliwe,
ale nie uniemożliwiają jazdy.

W zasadzie w Punto II mogą zdarzyć się tylko dwie poważniejsze usterki. Jedna z nich dotyczy układu wspomagania kierownicy - uszkodzeniu ulega czujnik jej położenia. W tej sytuacji należy omijać ASO szerokim łukiem, gdyż wg serwisów autoryzowanych należy wymienić kolumnę kierownicy! W rzeczywistości czujnik jest częścią wymienną, ale występuje wyłącznie poza ASO.

Zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia jest bardzo dobre. Rdza atakuje właściwie tylko układ wydechowy. Występowanie korozji na karoserii świadczy więc o wypadkowej historii auta.

Przytrafić mogą się również usterki komputera sterującego wtryskiem paliwa (najczęściej w silniku 1.2 8V). Wymiana jest bardzo droga, ale są firmy, które potrafią komputer naprawić. Koszt to około 500 zł.

Uwaga na samochody po nauce jazdy! Punto tej generacji powszechnie wykorzystywane jest w ośrodkach egzaminacyjnych, co
powoduje, że powszechnie wykorzystywane jest również przez szkoły.

Oferta samochodów na rynku wtórnym jest bardzo bogata, a samochód cieszy się sporym powodzeniem wśród kupujących. Dominują samochody z ośmiozaworowym silnikiem benzynowym o pojemności 1.2. To prosta konstrukcja, w której nie ma się co zepsuć, a jej największą wadą jest nieco mała moc. Znacznie lepsze osiągi, przy niewiele większym apetycie na paliwo oferuje jednostka 16V o pojemności 1.2, natomiast już więcej pali silnik 1.4 16V. Samochody z tymi jednostkami są również znacznie lepiej wyposażone niż auta z bazowym silnikiem.

W Punto II montowano również jednostki wysokoprężne o pojemności 1.3 i 1.9 l. Lepszym wyborem będzie chyba mniejsza jednostka, która oferuje wysoką kulturę pracy i naprawdę niewielkie zużycie paliwa. Jednocześnie osiągi są niewiele słabsze.

Większa jednostka występowała początkowo w wersji bez turbo i bez wtrysku
common-rail (1.9 D). Paliła przeciętnie, ma słabe osiągi i jest głośna, natomiast bezawaryjność jest na bardzo wysokim poziomie - w tej prostej konstrukcji po prostu nie ma co się zepsuć.

Natomiast wersja z doładowaniem (1.9 JTD) została wyposażona w doładowanie i wtrysk wysokociśnieniowy oferując diametralnie lepsze osiągi i kulturę pracy. Niestety wyższy jest również koszt utrzymania - w tego typu dieslach zużywają się wtryski, turbosprężarka i dwumasowe koło zamachowe.

Na rynku wtórnym dominują egzemplarze z polskich salonów. Oczywiście większość była serwisowana w ASO (a co za tym idzie ma wypełnioną książkę serwisową) jedynie do końca okresu gwarancyjnego.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-24

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

Mały silnik i turbo. Czy to ma sens?2012-11-17Stary Fiat cenniejszy niż złoto? Rekordowe ceny na rynku wtórnym2022-01-27Fiat Punto. Ani Grande, ani Evo2012-02-13Fiat Punto II - wciąż wart zainteresowania2012-01-28Nie będzie nowego Fiata 500? Co dalej z Tychami?2019-11-05Fiat Centoventi. Na razie tylko prototyp2019-03-05

Fiat Punto CRASHTEST

Fiat Punto II 1.2 16v 80 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Seat Ibiza

Seat Ibiza

1.4 75 KM benzyna2002hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 206

Peugeot 206

1.4 75 KM benzyna2002hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
Honda Jazz

Honda Jazz

1.4 83 KM benzyna2002hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

1.4 16V 75 KM benzyna2002hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz A-klasa

Mercedes A-klasa

140 82 KM benzyna2002hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność

Fiat Punto II 1.2 16v 80 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS