Volkswagen Golf GTD zyska groźnego rywala. Wszystko wskazuje na to, że w ofercie Forda pojawi się wkrótce Focus w wersji ST wyposażony w wysokoprężną jednostkę napędową!
Ford Focus model roku 2014
Do tej pory usportowione modele sygnowane literkami ST oferowane były wyłącznie z silnikami benzynowymi. Obecna generacja wyposażona jest w benzynowy motor 2,0 l EcoBoost dysponujący mocą 252 KM i mogący pochwalić się maksymalnym momentem obrotowym 366 Nm. Tak „uzbrojony” Focus ST osiąga setkę w 6,5 s od startu i rozpędza się do prędkości maksymalnej 248 km/h.
W gamie modelowej kompaktowego Forda brakowało jednak usportowionej wersji wyposażonej w silnik Diesla. Wkrótce ma się to jednak zmienić…
Ford Focus model roku 2014
Na konferencji prasowej w Genewie przedstawiciele Forda poinformowali, że firma przygotowuje właśnie konkurenta wysokoprężnego Volkswagena Golfa GTD. Ford ST z silnikiem Diesla napędzany będzie wysokoprężną jednostką 2,0 l TDCI. Motor rozwijać ma 182 KM (o 1 KM więcej niż Golf GTD). Sprint do 100 km/h zajmować ma równe 8 sekund – o 0,5 sekundy szybciej niż w przypadku rywala z Wolfsburga.
Wszystko wskazuje na to, że Focus ST wyposażony w silnik wysokoprężny pojawi się w salonach jeszcze latem tego roku. Ceny auta nie są znane, można się jednak spodziewać, że będą one startować z pułapu nieco niższego, niż w przypadku Golfa. Przypominamy, że w Polsce za najtańszego Volkswagena Golfa w wersji GTD (z trzydrzwiowym nadwoziem) zapłacić trzeba co najmniej 114 090 zł.