chceauto.pl
x
Mitsubishi Pajero Sport w Polsce

Mitsubishi Pajero Sport w Polsce

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2013-02-22
Mitsubishi wprowadza do polskich salonów nowy model - Pajero Sport.

Mitsubishi Pajero Sport
Mitsubishi Pajero Sport
Obecna generacja Pajero nie jest już samochodem terenowym, ale luksusowym SUV-em. Japończycy dostrzegli niszę, dlatego fanom offroadu zaproponowano Pajero Sport. Pojazd ten został oparty na pickupie L200, zmieniono jednak nadwozie, zmodernizowano również ramę podłużnicową i układ napędowy. Co jednak ciekawe, producent wciąż nazywa ten model SUV-em...

Pajero Sport dostępne jest z tylko jedną jednostką napędową - dieslem o pojemności 2.5 l i mocy 178 KM, który może współpracować z 5-biegową przekładnią manualną lub elektronicznie sterowaną, 5-stopniową, automatyczną skrzynię biegów INVECS-II z sekwencyjnym trybem sportowym.

Mitsubishi Pajero Sport
Mitsubishi Pajero Sport
Silnik generuje maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000-2850 obr/min (350 Nm przy 1800-3500 obr/min w autach z przekładnią automatyczną).

Samochód standardowo wyposażono w układ napędu na obie osie Super Select 4WD, który daje możliwość jazdy w trybie stałego napędu na 4 koła przy dowolnej prędkości i na dowolnej nawierzchni.

Mitsubishi Pajero Sport
Mitsubishi Pajero Sport
System Super Select 4WD wykorzystuje blokadę centralnego mechanizmu różnicowego oraz skrzynię rozdzielczą do zachowania optymalnej równowagi pomiędzy trakcją, stabilnością i właściwościami jezdnymi. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów pracy, aby odpowiednio dostosować otwarcie przepustnicy i prędkość jazdy do warunków eksploatacji. Wyboru poszczególnych trybów pracy można dokonać nawet podczas jazdy z prędkością do 100 km/h.

Mitsubishi Pajero Sport
Mitsubishi Pajero Sport
Dostępne tryby pracy napędu to:

2H (napęd na dwa koła, bez reduktora) - samochód posiada napęd wyłącznie na tył, tryb przeznaczony do jazdy po suchym asfalcie

4H (napęd na cztery koła, bez reduktora) to standardowy tryb pracy, zapewniający odpowiednią wydajność w wielu sytuacjach drogowych: podczas jazdy w mieście, na autostradzie i drogach pozamiejskich, na nawierzchniach pokrytych śniegiem i lodem, a także luźnych nawierzchniach i w innych warunkach terenowych. Podczas jazdy po utwardzonych drogach w trybie 4H, więcej momentu obrotowego trafia do kół tylnej osi. Z kolei na śliskich nawierzchniach, centralny mechanizm różnicowy ze sprzęgłem wiskotycznym zwiększa moment obrotowy dostarczany do przednich kół, aby poprawić przyczepność i stabilność pojazdu, a także uzyskać lepsze właściwości jezdne.

Mitsubishi Pajero Sport
Mitsubishi Pajero Sport
4HLc - centralny mechanizm różnicowy zostaje zablokowany w trybie jazdy bez reduktora, aby przekazać na nawierzchnię jak największą siłę napędową. Tryb ten zdaje egzamin na drogach pokrytych śniegiem i kopnym piachem oraz na nawierzchniach stawiających duży opór podczas jazdy.

4LLc - Wybór tego trybu powoduje zablokowanie centralnego mechanizmu różnicowego i włączenie reduktora, co pozwala kierowcy pokonać skaliste lub błotniste tereny, gdzie liczy się dodatkowy moment obrotowy.

Mitsubishi Pajero Sport
Mitsubishi Pajero Sport
Ponadto Pajero Sport jest oferowany z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. która wyrównuje prędkości kół na tylnej osi. Tylna blokada, która działa wyłącznie w trybie jazdy 4HLc lub 4LLc, współpracuje z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego i pomaga kierowcy wydostać pojazd z grząskiego terenu. Jednocześnie, pojazd jest chroniony przed nagłą utratą stabilności przez układ elektronicznego sterowania tylną blokadą, który pozwala na jej załączenie wyłącznie do prędkości 12 km/h lub niższej.

W przednim zawieszeniu zastosowano podwójne wahacze poprzeczne ze sprężynami śrubowymi i stabilizatorem natomiast tylne zawieszenie to oś wleczona z drążkiem Panharda i stabilizatorem,

Mitsubishi Pajero Sport
Mitsubishi Pajero Sport
Pajero Sport zostało zbudowane w oparciu o nową ramę podłużnicową, której sztywna konstrukcja zapewnia dużą odporność na trudy eksploatacji. Z kolei zastosowanie w przedniej strukturze ramy elementów pochłaniających energię uderzenia oraz innych elementów zwiększających bezpieczeństwo przyczynia się do poprawy wydajności zderzeniowej. Sztywność zginania i skręcania nowej ramy jest odpowiednio o 100% i 50% wyższa od sztywności osiąganej w modelu poprzedniej generacji, co pozwala w znacznym stopniu ograniczyć wibracje przenoszone na nadwozie. Sztywniejsza rama zwiększa również niezawodność pojazdu podczas jazdy terenowej i poprawia jego właściwości jezdne oraz komfort podróżowania na asfalcie. Na uzyskanie wysokiej sztywności nadwozia oraz wysokiego poziomu ochrony wpływ miało także zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości w przednich słupkach oraz wzmocnień w progach.

Mitsubishi Pajero Sport
Mitsubishi Pajero Sport
Nowe Mitsubishi Pajero Sport jest o rozmiar większe od poprzednika: długość całkowita wynosi 4695 mm (w porównaniu z 4620 mm u poprzednika), szerokość całkowita 1815 mm (1775 mm); wysokość całkowita 1800 mm (1730 mm), natomiast rozstaw osi to 2800 mm. Większe wymiary nadwozia gwarantują bardziej przestronną i komfortową kabinę pasażerską. Większą stabilność, zarówno podczas jazdy po utwardzonej, jak i nieutwardzonej nawierzchni, zapewnia z kolei rozstaw osi powiększony w stosunku do poprzednika o 75 mm.

Mitsubishi Pajero Sport
Mitsubishi Pajero Sport
Pajero Sport porusza się na 16- lub 17-calowych kołach z oponami 265/70R 16 lub 265/65R17, które w połączeniu z dobrymi kątami natarcia i zejścia oraz dużym prześwitem zapewniają wysoką wydajność podczas jazdy w terenie. Kąt natarcia w Pajero Sport wynosi 36°, kąt zejścia 25° lub 24° (w zależności od wersji) kąt rampowy 23°, natomiast prześwit to 215 mm – podobną zdolnością pokonywania przeszkód terenowych odznacza się Pajero

Mitsubishi Pajero Sport
Mitsubishi Pajero Sport
Wnętrze Pajero Sport odznacza się dużą praktycznością. Po złożeniu tylnych siedzeń powstaje płaska powierzchnia ładunkowa, a tylne fotele można przesuwać w zakresie 150 mm. W ten sposób łatwo zaadaptować kabinę pasażerską, oferując maksymalną ilość miejsca na nogi dla osób siedzących z tyłu lub powiększając przestrzeń ładunkową w bagażniku do maksymalnych rozmiarów. Oparcia tylnej kanapy, dzielone w stosunku 60:40, można złożyć w kierunku przednich foteli bez potrzeby wyjmowania zagłówków.

Pojemność bagażnika Pajero Sport to 714 l przy 5 osobach aż do 1813 l. przy złożonym drugim rzędzie siedzeń.

Mitsubishi Pajero Sport
Mitsubishi Pajero Sport
Mitsubishi Pajero Sport oferowane jest w Polsce z kompletem 6 poduszek bezpieczeństwa (przednie, boczne i kurtynowe) oraz systemem kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy ASTC (wyposażenie obowiązkowe). Na liście standardowego wyposażenia znajdują się także między innymi przednie i tylny reflektor przeciwmgielny, klimatyzacja z nawiewem dla drugiego rzędu siedzeń, chromowane, regulowane elektrycznie, składane i podgrzewane boczne lusterka, radioodtwarzacz CD z wejściem AUX, relingi dachowe, stopnie boczne, zabezpieczenie przed śniegiem, podgrzewane przednie fotele i 3-ramienna kierownica pokryta skórą z funkcją sterowania audio.

W wersji Intense Plus AT znalazły się ponadto między innymi magnezowe łopatki zmiany biegów, przednie reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami, automatyczna klimatyzacja i tempomat.

Polska jest jedynym krajem w Unii Europejskiej, w którym można kupić Pajero Sport. Samochód jest dostępny w dwóch wersjach: 2.5 DID Intense z manualną, pięciobiegową skrzynią biegów w cenie 137 990 zł i Intense Plus z automatyczną przekładnią w cenie 159 990 zł.
Dopłata za lakier metalizowany lub perłowy wynosi 3250 zł. Za dopłatą 5000 zł klienci mogą też wyposażyć swój samochód w skórzaną tapicerkę siedzeń. Samochód jest objęty gwarancją producenta – do 3 lat lub 100 000 km lub 2 lata bez limitu kilometrów.



Mitsubishi Pajero Sport w Polsce - GALERIA ZDJĘĆ

Mitsubishi Pajero Sport w PolsceMitsubishi Pajero Sport w PolsceMitsubishi Pajero Sport w PolsceMitsubishi Pajero Sport w PolsceMitsubishi Pajero Sport w PolsceMitsubishi Pajero Sport w PolsceMitsubishi Pajero Sport w PolsceMitsubishi Pajero Sport w PolsceMitsubishi Pajero Sport w PolsceMitsubishi Pajero Sport w PolsceMitsubishi Pajero Sport w PolsceMitsubishi Pajero Sport w Polsce

Zobacz także

Volkswagen Amarok PanAmericana – jak się uczyć, to od najlepszych

Volkswagen Amarok PanAmericana – jak się uczyć, to od najlepszych 2024-08-18

Nowy VW Amarok powstał we współpracy z Fordem, czyli marką, znającą się na budowaniu pick-upów się jak mało która. Technicznie i technologicznie Amarok jest bliźniaczą konstrukcją do udanego i popularnego Rangera. Czy to wystarczy, by odnieść...
Isuzu D-Max LSE – alternatywa dla terenówki?

Isuzu D-Max LSE – alternatywa dla terenówki? 2024-06-09

Planując zakup nowego samochodu terenowego, zbudowanego w klasycznym stylu na ramie i z reduktorem, nie ma się zbyt dużego wyboru. W wielu przypadkach auta tego typu albo zniknęły z rynku, albo zbliżyły się do segmentu SUVów. Wybór klasycznych...
Test: Ford Bronco Badlands - klasyczna terenówka w nowym wydaniu

Test: Ford Bronco Badlands - klasyczna terenówka w nowym wydaniu 2023-09-24

O tym, czy nowy Ford Bronco trafi na europejski rynek, przez długi czas nie było wiadomo, a pierwsze informacje wyrażały w tej sprawie raczej sceptycyzm. Okazało się jednak inaczej i Bronco finalnie pojawił się w polskiej dystrybucji, a my mieliśmy...
TEST: Nowy Land Rover Defender 130 D300 - ile cech poprzednika zachował?

TEST: Nowy Land Rover Defender 130 D300 - ile cech poprzednika zachował? 2023-06-01

Land Rover Defender znany jest niemal wszystkim, będąc jedną z najbardziej charakterystycznych terenówek w historii motoryzacji. Produkcję pierwszej generacji rozpoczęto w 1983 roku i zakończono dopiero w 2016 roku. Choć w tym czasie przeprowadzono...
Ford Bronco został zaprezentowany w Polsce. Co o nim wiemy?

Ford Bronco został zaprezentowany w Polsce. Co o nim wiemy? 2023-04-08

Fakt, że nowy Ford Bronco trafi do Europy, był dla wielu osób zaskoczeniem i trudno się dziwić – pierwsze komunikaty głosiły, że między innymi ze względu na normy emisji spalin będzie to niemożliwe. Okazało się jednak, że możliwości są i...
Ford Ranger Raptor - test rajdowego pick-upa

Ford Ranger Raptor - test rajdowego pick-upa 2023-02-11

Ford Ranger obecny jest na rynku od 1982 roku, z początku będąc typowo roboczym wozem, lecz z czasem stopniowo zyskiwał oblicze bardziej uniwersalne. Ford uznaje ten model za swój najbardziej globalny pojazd, o czym świadczy produkcja na 4 kontynentach i...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS