Nissan rozpoczął sprzedaż w Polsce hybrydowej wersji Juke'a.
Juke Hybrid, którego cena podstawowa wynosi 125 470 zł napędzany jest przez silnik spalinowy, zaprojektowany specjalnie do pracy w układzie hybrydowym. Rozwija on moc 69 kW (94 KM) i moment obrotowy 148 Nm. Za napęd elektryczny odpowiada główny silnik elektryczny o mocy 36 kW (49 KM) i momencie obrotowym 205 Nm.
Nissan Juke Hybrid
Do elementów układu hybrydowego należy również 15-kilowatowy wysokonapięciowy prądnico-rozrusznik, falownik oraz 1,2-kilowatowy akumulator chłodzony cieczą.
Ważnym elementem jest przekładnia o wielu trybach pracy. Dzięki specjalnemu zestrojeniu, przyspieszenie na pierwszym przełożeniu zapewnia napęd elektryczny, który jest w stanie rozpędzić samochód do prędkości 55 km/h.
Przekładnię zaprojektowano w oparciu o doświadczenia zdobyte w sportach motorowych, by płynnie i wydajnie przenosić moc na koła z wykorzystaniem napędu spalinowego, elektrycznego bądź obydwu w tym samym momencie. Dwa silniki elektryczne synchronizują zmianę przełożeń oraz zapewniają płynne, jednostajne i szybkie przyspieszanie.
Nissan Juke Hybrid
Nissan Juke Hybrid wyposażony jest w system e‑Pedal Step, który umożliwia sterowanie przyspieszeniem i hamowaniem za pomocą jednego pedału. Gdy kierowca zdejmuje stopę z pedału przyspieszenia, samochód zaczyna delikatnie hamować (z siłą do 0,15 g), aż do uzyskania prędkości pełzania (ok. 5 km/h). System umożliwia przy tym maksymalne doładowanie akumulatora energią odzyskiwaną podczas hamowania i zwalniania.
Zamówienia na Nissana Juke Hybrid można już składać. Samochód dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia: N-Connecta (125 470 zł), N-Design (138 970 zł) i Tekna (142 370 zł).
Pierwsze samochody wyjadą z polskich salonów w sierpniu.