Po latach nieobecności Nissan wraca na europejskie rynki z samochodem kompaktowym. Nowym modelem, który ma podjąć walkę z Volkswagenem Golfem, Oplem Astrą i Fordem Focusem będzie Pulsar.
Nissan Almera
Ostatnim kompaktowym modelem Nissana, który liczył się w Europie była Almera. Druga generacja tego pojazdu została wycofana ze sprzedaży w 2007 roku. Na jej miejsce Japończycy usiłowali wprowadzić nowy model o nazwie Tiida. Był to jednak samochód zaprojektowany z myślą o mieszkańcach Kraju Kwitnącej Wiśni, który zupełnie nie trafił w gusta Europejczyków.
Nissan Tiida
Tiida przyjęta została chłodno, sprzedaż była śladowa i Nissan poddał się bez walki - po cichu po kolei wycofywał ten model ze sprzedaży w kolejnych krajach.
Teraz Japończycy, którzy świętują sukcesy w segmencie kompaktowych crossoverów (oczywiście za sprawą Qashqaia), podejmują walkę o powrót do segmentu C.
Nissan Almera
Nową bronią ma być Pulsar, który oficjalnie zadebiutuje już 20 maja. Na razie Nissan ujawnił tylko jedno zdjęcie przodu tego pojazdu, na którym widać wyraźne nawiązania do innych nowych modeli, czyli X-Traila i Qashqaia II. Z tym drugiem modelem Pulser będzie również dzielił część rozwiązań technicznych - wspólne mają być np. silniki wysokoprężne.
Nissan Pulsar
Nissan Pulsar będzie pojazdem opracowanym z myślą o sprzedaży na Starym Kontynencie, jest więc duża szansa, że jego losy potoczą inaczej niż Tiidy. Produkcja nowego modelu będzie odbywać się w fabryce Nissana w Barcelonie.
Nazwa Pulsar nie jest przypadkowa. Pierwszy Pulsar w ofercie Nissana pojawił się już w 1978 roku, a przez ostatnie cztery dekady nazwa była powszechnie stosowana dla modeli sprzedawanych w Azji i Australii. W Europie Pulsar również nie jest nazwą kompletnie nieznaną. Na początku lat 90-tych takie oznaczenie na niektórych rynkach nosił Sunny.