chceauto.pl
x

Opel Insignia I 2.0 CDTI 130 KM

Opel Insignia I 2.0 CDTI 130 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2013
Średnia cena
37 000 zł
Nadwozie
liftback
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1956 cm3
Silnik
diesel
Waga
1503 kg
Ładowność
517 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
130 KM
0-100 km/h
11.1 s.
V max
205 km/h
Zasięg
1030 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
6.8 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
44 zł
Zbiornik paliwa
70 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/60 R16
225/55 R17
245/45 R18
245/40 R19
245/35 R20

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
D
Bagażnik
520 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Opel Insignia I 2.0 CDTI 130 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Opel Insignia I 2.0 CDTI 130 KMOpel Insignia I 2.0 CDTI 130 KMOpel Insignia I 2.0 CDTI 130 KMOpel Insignia I 2.0 CDTI 130 KMOpel Insignia I 2.0 CDTI 130 KMOpel Insignia I 2.0 CDTI 130 KM

Opel Insignia I 2.0 CDTI 130 KM

Opel Insignia

Insignia nie przez przypadek otrzymała zupełnie nową nazwę. Opel podobnie, jak niegdyś Ford w przypadku Escorta i Sierry zastąpionych przez Focusa i Mondeo, wprowadzając do oferty nową nazwę, postanowił odciąć się grubą kreską od czasów Vectry. Auto zbudowane zostało w oparciu o zupełnie nową płytę podłogową.


Opel Insignia I

W pierwszej generacji Insignii, w stosunku do Vectry znacząco – aż o 32 cm - urósł np. rozstaw osi (2737 mm). Wersja liftback mierzy 4830 mm długości, 1856 mm szerokości i 1498. Imponujące rozmiary przekładają się na przestronność kabiny pasażerskiej. Na brak miejsca nie można narzekać, nawet podróż w pełnym – pięcioosobowym – składzie nie powinna być udręką dla pasażerów tylnej kanapy. Rodzinnym wyjazdom sprzyja też bagażnik. W liftbacku ma on 530 l pojemności, wersja kombi z charakterystycznymi zdublowanymi tylnymi światłami – może się pochwalić imponującym wynikiem 1470 litrów (ładowność to 517 kg).

Pozytywnie zaskoczony będzie kierowca – zwłaszcza, jeśli przykłada dużą wagę do walorów estetycznych wnętrza. Konsola środkowa w niczym nie przypomina topornych kokpitów starszych Opli, osadzone w chromowanych „tubach” zegary nadają autu sportowego charakteru. Rozczarowani czuć się mogą za to fani klasycznej prostoty znanej z Vectry – ilość przycisków zamontowanych na konsoli środkowej sprawia, że początkowo trudno się w nich połapać, obsługa nie dla wszystkich jest intuicyjna. Jedynie na „trójkę” ocenić można jakość materiałów wykończeniowych. Na ich spasowanie nie można narzekać, ale plastiki nie sprawiają wrażenia zbyt trwałych, część z nich szybko wydawać zaczyna dziwne dźwięki (np. skrzypienie klamek i konsoli środkowej), często już po 40 tys. km – wyciera się skóra na kierownicy,

Właściwości jezdne dużego Opla nie dają powodów do narzekań. Auto dobrze radzi sobie z zakrętami, nie ma tendencji do podsterowności i na tle klasowych konkurentów zapewnia duży komfort resorowania. Bogatsze wersje wyposażone są w amortyzatory o zmiennej sile tłumienia flex ride (za naciśnięciem przycisku „sport” zmienia się też reakcja na gaz i kolor podświetlenia zegarów), co spodoba się kierowcom z żyłką sportowca. Układ uchodzi za trwały, ale wielu właścicieli Insignii narzeka na jego przeciętne wygłuszenie.

Chociaż Insignia pierwszej generacji została wzorowo np. zabezpieczona przed rdzą, nie wszystkie przypadłości znane ze starszych modeli Opla, udało się wyeliminować. W kategoriach cechy (nie usterki) traktować można np. duży apetyt jednostek napędowych na olej silnikowy. Polubić trzeba też automatyczne skrzynie biegów, które potrafią szarpać przy redukcji i hałasować na wysokich przełożeniach. Serwisy bardzo często pozostają również bezradne wobec nierównej pracy silników Diesla (szarpanie, falujące wolne obroty), w benzynowych silnikach 2,0 T często występują tzw. "dziury w mocy". Na krótką metę pomaga kasowanie błędów, czasami rozwiązaniem okazuje się wymiana czujników położenia wałków rozrządu. W niektórych przypadkach problem ustępuje jedynie po zamontowaniu nowej turbosprężarki.

Niezależnie od wersji silnikowej Insignii właściciele często odwiedzają warsztaty z powodu luzów na przekładni kierowniczej (stukanie). Tym bardziej zdeterminowanym – przy wyraźnej niechęci serwisu – udaje się wywalczyć wymianę elementu w ramach gwarancji. Niezbyt trwała okazuje się też sprężarka klimatyzacji.

Zdarzają się też inne, błahe lecz denerwujące usterki, jak np.: zawieszające się termometry czy kontrolki automatycznego hamulca postojowego (świecą się nawet po jego zwolnieniu), wariujące ogrzewanie (auto samo włącza np. maksymalne grzanie jednej ze stref – pomaga reset komputera) błędy w układzie poduszek powietrznych, zaśniedziałe styki przełączników zwalniających zamek tylnej klapy (nie można otworzyć bagażnika z zewnątrz), zepsute maty grzewcze foteli, czy zamki tylnej klapy w kombi (w dwóch ostatnich przypadkach część aut wzywana była do ASO na akcje serwisowa).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-03-15

Wersje

Opel Insignia z nowymi silnikami2020-10-19Opel Insignia z silnikami trzycylindrowymi2020-01-09Opel Insignia po modernizacji2019-12-04Opel Insignia z nowym silnikiem2018-08-07100 tys. nowej Insigni!2018-01-31Opel Insignia ze świetną sprzedażą2017-08-19

Opel Insignia CRASHTEST

Opel Insignia - AKCJE NAWROTOWE

2011-08-23W niektórych samochodach Opel Astra J (IV) i Opel Insignia z powodu usterki oprogramowania okna dachowego, funkcja zabezpieczająca je przed przytrzaśnięciem może zostać w niezamierzony sposób wyłączona.

Na rynku polskim kampanią naprawczą z tego powodu objętych jest 551 samochodów. Lista numerów VIN w załączniku.

Przedsiębiorca zawiadomił autoryzowane serwisy prowadzące sprzedaż na terenie Polski o prowadzonej kampanii naprawczej. Serwisy te powiadomią właścicieli pojazdów objętych kampanią i zaproszą na wizyty, w celu sprawdzenia pojazdu oraz dokonania bezpłatnego usunięcia ww. usterki w przypadku jej wykrycia.

plik pdf

Opel Insignia I 2.0 CDTI 130 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mazda 6

Mazda 6

2.2 CD 129 KM diesel2013liftbackręcznaprzedni
cena średnia 43 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Laguna

Renault Laguna

2.0 dCi 130 KM diesel2013liftbackręcznaprzedni
cena średnia 32 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Mondeo

Ford Mondeo

2.0 TDCI 140 KM diesel2013liftbackręcznaprzedni
cena średnia 39 000 zł
OCENY
Dostępność

Opel Insignia I 2.0 CDTI 130 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS