10 września, pierwszym dniem prasowym, rozpoczyna się Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny we Frankfurcie. Jednym z aut, jakie będą miały wówczas swoją premierę będzie zmodernizowany Peugeot 3008 - model roku 2014. Co zmieniło się w popularnym aucie w stosunku do obecnie produkowanego modelu?
Peugeot 3008
By zwiększyć zainteresowanie klientów styliści gruntownie przeprojektowali przednią część nadwozia. Inna jest teraz m.in "paszcza" grilla, który otrzymał chromowaną ramkę, przeprojektowano również kształty reflektorów. Całość zmian zewnętrznych dopełniają nowe wzory aluminiowych felg, które - w zależności od wersji silnikowej - występować mogą w rozmiarze 16, 17 lub 18 cali.
W środku zmiany dostrzegą jedynie fani francuskiego producenta. Zastosowano m.in nowe wzory tapicerek i metalowe listwy wykończeniowe.
Peugeot 3008 HYbrid4
Klienci będą mieli do wyboru siedem odmian silnikowych. Paletę jednostek napędowych otwiera benzynowy 1,6 l VTi o mocy 120 KM. Amatorzy mocniejszych wrażeń mogą zdecydować się na turbodoładowany 1,6 l THP oferowany w dwóch wariantach mocy: 155 KM i 163 KM.
Miłośnicy silników Diesla będą mieli do wyboru dwie jednostki. Mniejsza - o pojemności 1,6 l HDI - rozwija moc 155 KM i dostępna będzie również w wersji e-HDI doposażonej m.in w system start&stop. W ofercie będzie też motor 2,0 l HDI dostępny w dwóch wariantach mocy: 150 KM i 163 KM.
Peugeot 3008
Przy okazji liftingu modelu 3008 Francuzi, takie same zmiany, zafundowali też jego hybrydowej odmianie - 3008 Hybrid4. Auto napędzane jest wysokoprężnym silnikiem 2,0 l HDI, który współpracuje z elektrycznym motorem o mocy 37 KM odpowiadającym za napęd tylnej osi. Pojazd - jeśli wierzyć danym technicznym - zużywa średnio 3,4 l oleju napędowego na 100 km.