Francuzi nie zamierzają ustępować pola koncernowi Volkswagen.
Z początkiem przyszłego roku w polskich salonach pojawią się groźni konkurenci nowej Skody Rapid i Seata Toledo – zaprezentowane na salonie paryskim, bliźniacze Citroen C-Elysse i Peugeot 301
Samochody stworzono po to, by zaspokoić potrzeby klientów na tzw. „rynkach wschodzących”, pojazdy zaprojektowano „od zera”.
Citroen C-Elysee
Wymiary Citroena C-Elysee są niemal identyczne, jak w przypadku najgroźniejszego rywala spod znaku Skody. Pojazd mierzy 4,43 m długości, 1,71 m szerokości i 1,47 m wysokości. Dla porównania wymiary Skody Rapid to 4,48 m długości, 1,70 m szerokości i 1,47 m wysokości. Francuska konstrukcja góruje jednak nad pojazdem z Mlada Boleslav rozstawem osi. W Citroenie C-Elysee i Peugeocie 301 wynosi on 2,65 m, w Skodzie Rapid i Seacie Toledo zaledwie 2,55 m. Za czeskim autem przemawia natomiast pojemność bagażnika. Do Rapida i Toledo zapakujemy aż 550 litrów bagażu, do C-Elysse i 301 po 506 l (wg normy VDA).
Citroen C-Elysee
W przypadku francuskich aut producent podkreśla, że zaprojektowano je specjalnie z myślą o użytkowaniu pojazdów w trudnych warunkach. C-Elysee i 301 otrzymały więc wzmocnione zawieszenie (w stosunku do innych aut francuskich marek mają one większy prześwit) i dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. W ramach testów przed uruchomieniem produkcji prototypowe auta pokonały ponad 4 mln kilometrów w różnych warunkach klimatycznych – priorytetem było uzyskanie wysokiej niezawodności przy jak największym komforcie resorowania.
Citroen C-Elysee
W palecie jednostek napędowych znajdzie się nowy, benzynowy wolnossący silnik 1,0 VTi o mocy 72 KM, który będzie mógł pracować na paliwie o niskiej jakości. Maksymalny moment obrotowy osiągany przy 3 tys. obr./min wynosić będzie 110 Nm. Średnie zużycie paliwa – przynajmniej w cyklu pomiarowym – oscylować ma w okolicach 5 l./100 km. W przypadku Citroena polscy klienci będą też mogli zamówić auto z benzynowym silnikiem 1,6 VTi o mocy 115 KM (współpracujący z manualną lub automatyczną skrzynią biegów)wysokoprężnym 1,6 HDi o mocy 92 KM.
Nowe Citroen C-Elysee i Peugeot 301 pojawią się w polskich salonach z początkiem przyszłego roku. Oba auta produkowane będą w hiszpańskiej fabryce w Vigo.