Porsche po raz drugi już odświeża Macana. Model ten trafił na rynek w 2014 roku, a w 2018 roku został poddany modernizacji. Tym razem samochód poddano znacznie mniejszym zmianom.
Porsche Macan S
Zmiany stylistyczne są bardzo drobne i sprowadzają się do zmodyfikowanych wlotów powietrza i detali zderzaków. Natomiast nowością we wnętrzu jest zmieniona konsola środkowa, na której fizyczne przyciski zostały zastąpione dotykowymi ze sprzężeniem zwrotnym (podobne rozwiązanie znajdziemy w Cayenne i Panamerze).
Porsche Macan GTS
Pośrodku modułu sterującego znajduje się skrócona dźwignia zmiany przełożeń skrzyni PDK, która już nie umożliwia ręcznej zmiany przełożeń (można je zmieniać łopatkami przy kierownicy). Standardem jest analogowy zegarek w górnej części deski rozdzielczej. Seryjnie Macan oferuje wiele funkcji i usług online. Można je obsługiwać za pomocą 10,9-calowego ekranu dotykowego Full HD systemu Porsche Communication Management lub głosowo. Ponadto Macan przejmuje nowe kierownice wielofunkcyjne i sportowe GT z modelu 911.
Porsche Macan GTS z pakietem GTS Sport
Znacznie zmieniono natomiast gamę modelową Macana. Przede wszystkim wycofano... model Turbo! Ale spokojnie - na szczycie gamy znajdzie się Macan GTS, który otrzymał zastrzyk mocy. Jego 2,9-litrowy silnik V6 biturbo zamiast 380 generuje 440 KM, czyli tyle, ile... wcześniej Macan Turbo.
W połączeniu z pakietem Sport Chrono Macan GTS przyspiesza on do 100 km/h w 4,3 s i osiąga prędkość maksymalną 272 km/h.
Poniżej pozycjonowane jest Porsche Macan S. Jego 2,9-litrowy silnik wytwarza 380 KM, (o 26 KM więcej niż dotąd), czyli tyle, ile do tej pory generował w GTS-ie. Dzięki temu samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,6 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 259 km/h.
Porsche Macan GTS
Natomiast wersja bazowa o nazwie Macan jest napędzana przez nowo opracowany 4-cylindrowy silnik turbo o mocy 265 KM (20 KM więcej niż do tej pory). Taki samochód potrzebuje na sprint do 100 km/h 6,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h.
Wszystkie jednostki są sprzężone z 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią Porsche (PDK) oraz z napędem na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM).
Porsche Macan GTS z pakietem GTS Sport
Macan GTS odróżnia się od pozostałych wersji za sprawą seryjnego sportowego zawieszenia pneumatycznego o zmniejszonym o 10 mm prześwicie. Opcjonalnie dostępny jest pakiet GTS Sport z 21-calowymi obręczami GT Design ze sportowym ogumieniem, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) oraz pakietem Sport Chrono.
Pakiet GTS Sport zawiera również sportowe fotele z 18-kierunkową regulacją elektryczną, pakiet wykończenia kabiny elementami z włókien węglowych, tapicerkę z materiału Race-Tex z rozszerzonymi zakresem elementów ze skóry oraz kontrastowe przeszycia i napisy „GTS” w kolorze Python Green.
Nowe Porsche Macan można już zamawiać; w Europie samochody będą dostarczane od początku października 2021 r. Ceny modelu zaczynają się od 266 tys. zł za bazowy wariant Macan. Wersja S kosztuje od 340 tys. zł a GTS – od 417 tys. zł. To oznacza podwyżkę - ceny przed modernizacją zaczynały się od 257 tys. zł.