Z początkiem września Porsche Taycan i Taycan Cross Turismo doczekały się zmian modelowych na rok 2022. Elektryczne samochody będą teraz oferować większy codzienny zasięg. Zmieniłą się też gama kolorów i poziom wyposażenia
Porsche Tycan
Taycan na nowy rok modelowy nie będzie osobno homologowany, więc nie przyniesie żadnych nowych wartości zasięgu WLTP. W codziennym użytkowaniu rzeczywisty zasięg najnowszych wersji będzie jednak większy niż dotąd. Aby uzyskać ten wzrost, wdrożono szereg udoskonaleń technicznych. W wariantach z napędem na wszystkie koła, w trybach Normal i Range, przedni silnik elektryczny jest prawie całkowicie odłączony i pozbawiony zasilania w zakresie częściowego obciążenia. Ponadto napęd nie jest przenoszony na żadną z osi, gdy samochód toczy się lub stoi. Ta "elektryczna” funkcja wolnego koła ogranicza straty wynikające z oporu. Silniki są ponownie włączane w ciągu milisekund dopiero wtedy, gdy kierowca będzie potrzebować wyższej mocy lub zmieni tryb jazdy.
Udoskonalono również funkcje zarządzania temperaturą i ładowania. Dzięki planerowi ładowania Turbo wysokonapięciowy akumulator można ogrzać do nieco wyższej temperatury niż wcześniej. Oznacza to, że szybkie ładowanie jest możliwe wcześniej i na wyższym poziomie naładowania. Ponadto do regulacji temperatury akumulatora w jeszcze większym stopniu jest teraz wykorzystywane ciepło odpadowe z elektrycznych komponentów.
Porsche Tycan
Dzięki nowej opcji Asystenta zdalnego parkowania możliwe jest zdalne sterowanie manewrami parkowania podczas wjeżdżania i wyjeżdżania z miejsca parkingowego za pomocą smartfona, bez konieczności siedzenia za kierownicą. Automatyczne sterowanie obsługuje zarówno równoległe, jak i prostopadłe miejsca parkingowe oraz garaże. System automatycznie wykrywa miejsca parkingowe i mierzy je za pomocą czujników ultradźwiękowych oraz kamer samochodu. Jeśli przestrzeni będzie wystarczająco dużo, kierowca może rozpocząć proces parkowania za pośrednictwem aplikacji Porsche Connect, a następnie wysiąść z pojazdu. Stale musi przy tym monitorować proces parkowania, naciskając i przytrzymując przycisk w interfejsie aplikacji na smartfonie. Asystent zdalnego parkowania niezależnie przejmuje kierowanie oraz kontrolę nad ruchem pojazdu do przodu i do tyłu. Po zwolnieniu przycisku manewr parkowania zostaje natychmiast przerwany.
Porsche Tycan
Są też inne nowości. Teraz obok Apple CarPlay (dla urządzeń iPhone) z systemem PCM zintegrowano również interfejs Android Auto z obsługą smartfonów z systemem operacyjnym Google Android. Wybrane funkcje i aplikacje, które nie wpływają negatywnie na bezpieczeństwo jazdy, można więc obsługiwać za pomocą poleceń głosowych PCM 6.0 lub Asystenta Google.
Po zmianach pilot głosowy jeszcze lepiej rozumie polecenia wypowiadane w języku potocznym. System nawigacji szybciej wylicza trasy, korzystając przede wszystkim z wyszukiwania interesujących miejsc (POI) w trybie online, a ponadto wyraźniej wyświetla informacje.
Menu i sam system operacyjny również zostały nieco przeprojektowane: po lewej stronie centralnego wyświetlacza znajduje się teraz pięć opcji menu zamiast trzech, a ikony można rozmieszczać indywidualnie.
Porsche Tycan
W ofercie znajdziemy równieżnawiązanie do latach 90. Porsche wprowadziło wówczas do swojej oferty wiele zjawiskowych lakierów, które szybko zyskały wśród fanów marki status kultowych i są dziś szczególnie cenione w przypadku klasyków takich jak 911 z serii 964. Teraz te efektowne odcienie powracają do gamy Porsche. Poza 17 standardowymi kolorami Taycan jest obecnie dostępny z lakierami indywidualnymi oraz z próbki, oferowanymi w ramach stale rozwijanej strategii personalizacji Porsche Exclusive Manufaktur. Pierwsza opcja obejmuje 65 dodatkowych odcieni, w tym charakterystyczne dla marki kolory Moonlight Blue Metallic, Acid Green, Rubystar, Riviera Blue i Viola Metallic. Lakier z próbki daje klientom niemal całkowitą swobodę w doborze odcienia, pozwalając nawet na dopasowanie odcienia nadwozia do ulubionego akcesorium.
W ostatnich miesiącach Taycan cieszył się szczególnym powodzeniem. W pierwszej połowie 2021 r. dostarczono około 20 tysięcy egzemplarzy modelu – tylko nieznacznie mniej od rezultatu za cały 2020 r. Sprzedaż najnowszego członka gamy modelowej Porsche jest zatem porównywalna z wynikami ikony wśród aut sportowych, czyli 911.