chceauto.pl
x
Renault 5 E-Tech. Legenda w nowym wcieleniu

Renault 5 E-Tech. Legenda w nowym wcieleniu

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2024-02-29

Renault 5 niewielki, miejski model, który produkowano w latach 1972 - 1996. Przed ten czas powstało niemal 5,5 mln egzemplarzy dwóch generacji tego modelu (druga generacja pojawiła się w 1984 roku), który zyskał miano kultowego. Teraz, po 28 latach od zakończenia produkcji, Renault 5 wraca na rynek. Niestety, nie ma już do liczyć na niewielkie, ale dynamicznie (nawet doładowane) silniki spalinowe. Renault 5 E-Tech świetnie wygląda i stylizacją nawiązuje do poprzednika, ale będzie wyłącznie elektryczne.

  1. Renault 5 E-Tech. Wymiary i płyta podłogowa
  2. Renault 5 E-Tech. Wnętrze
  3. Renault 5 E-Tech. Napęd
  4. Renault 5 E-Tech. Cena i debiut rynkowy

Renault 5 E-Tech. Wymiary i płyta podłogowa

Renault 5 E-Tech jest pierwszym samochodem zaprojektowanym na AmpR Small, nowej platformie francuskiego koncernu, przeznaczonej dla samochodów elektrycznych z segmentu B. Rozstaw osi mierzy 254 cm, pomiędzy nimi, w podłodze, zabudowano baterię.
Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech
Pojemność bagażnika to 326 litrów, na uwagę zasługuje niska, jak na auto elektryczne, masa własna, która ma wynosić 1500 lub 1350 kg (w zależności od zastosowanej baterii).

Długość nadwozia to tylko 392 cm, a więc o 13 cm mniej niż mierzy obecna generacja Renault Clio.
Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech

Renault 5 E-Tech. Wnętrze

Wnętrze nie jest zaskoczeniem. Kierownica jest identyczna jak w innych modelach Renault, za nią znajdziemy ekran cyfrowych zegarów. Na środku znajdzie się umieszczony na tej samej wysokości i skierowany ku kierowcy ekran systemu infotainment. Inaczej niż w Clio ekran ma orientację poziomą. Poniżej znajduje się fizyczny panel sterowania klimatyzacją.
Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech

Renault 5 E-Tech. Napęd

Samochód jest napędzany przez silnik elektryczny, synchroniczny, z uzwojonym wirnikiem. Pozbawiony stałych magnesów, nie zawiera metali ziem rzadkich. Będzie dostępny w trzech odmianach o mocach 70, 90 i 110 kW (odpowiednio 94, 122 i 150 KM). Dwie słabsze wersje będą parowane z baterią o pojemności 40 kWh, natomiast najmocniejsza skorzysta z akumulatora o pojemności 52 kWh.
Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech
Większa bateria ma zapewniać do 400 km zasięgu WLTP, czyli realnie będzie to około 100 km mniej (w zależności od temperatury i sposobu jazdy). W przypadku akumulatora 40 kWh jest to 300 km WLTP (czyli realnie 200).

Energię będzie można uzupełnić za pomocą prądu zmiennego AC z mocą 11 kW, bazowa wersja nie będzie miała możliwości ładowania prądem stałym. Pokładowa ładowarka DC o mocy 80 lub 100 kW będzie jednak dostępna opcjonalnie, przy czym 100 kW jest zarezerwowana dla większego akumulatora.
Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech

Renault 5 E-Tech. Cena i debiut rynkowy

Debiut rynkowy Renault 5 E-tech zaplanowano na drugą połowę 2024 roku. Ceny nie są znane, Renault obiecuje kwotę poniżej 25 tys. euro, przy czym możemy się spodziewać, że będzie to cena "od", a więc samochodu z baterią 40 kWh, ładowarką AC o mocy 11 kW i silnikiem elektrycznym mocy 95 KM.

Renault 5 E-Tech. Legenda w nowym wcieleniu - GALERIA ZDJĘĆ

Renault 5 E-Tech. Legenda w nowym wcieleniuRenault 5 E-Tech. Legenda w nowym wcieleniuRenault 5 E-Tech. Legenda w nowym wcieleniuRenault 5 E-Tech. Legenda w nowym wcieleniuRenault 5 E-Tech. Legenda w nowym wcieleniuRenault 5 E-Tech. Legenda w nowym wcieleniu

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS