chceauto.pl
x

Renault Twingo I 1.2 75 KM

Renault Twingo I 1.2 75 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2002
Średnia cena
3 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1149 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
75 KM
0-100 km/h
11.7 s.
V max
168 km/h

KOSZTY

Spalanie
6 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
38 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
155/70 R13

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
48 na 73 sklasyfikowanych
Awaryjność
28.6%
Średni przebieg
103 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny euroncap
Segment
A
Bagażnik
168 litrówTo nie bagażnik, a miejsce na nieduże zakupy
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
16000 km czyli po 11 miesiącach
Zużycie paliwa
7.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
19 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12.9 s.
Prędkość maksymalna
153 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Renault Twingo I 1.2 75 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Renault Twingo I 1.2 75 KMRenault Twingo I 1.2 75 KMRenault Twingo I 1.2 75 KMRenault Twingo I 1.2 75 KMRenault Twingo I 1.2 75 KM

Renault Twingo I 1.2 75 KM

Renault Twingo

Twingo to niewielkich rozmiarów pojazd segmentu A. Auto doczekało się do tej pory dwóch wcieleń - w historii motoryzacji - za sprawą futurystycznego nadwozia i nowatorskich rozwiązań (jak np. przesuwana tylna kanapa pozwalająca zwiększyć pojemność bagażnika) zapisze się głównie pierwsze. Pierwsza seria oferowana była wyłącznie z niewielkimi silnikami benzynowymi. Wraz z debiutem II generacji w 2007 roku w ofercie pojawił się silnik diesla. Dziś, za stosunkowo niewielkie pieniądze, wciąż kupić można zadbany egzemplarz modelu mk I. Auta te mają wszelkie predyspozycje, by w niedługim czasie stać się ciekawymi klasykami.

Renault Twingo I

Renault Twingo zaprezentowano w 1993 roku. Jednobryłowe nadwozie o bardzo odważnej, jak na owe czasy, „optymistycznej” stylistyce zjednało francuskiemu maluchowi wielu zwolenników. Mimo niewielkich rozmiarów kubaturę trzydrzwiowej karoserii wykorzystano wzorowo. Z przodu miejsca jest pod dostatkiem, z tyłu na krótkich dystansach bez problemu uda nam się przewieźć dwie dorosłe osoby. We wnętrzu zastosowano kilka ciekawych rozwiązań, jak np. centralnie umieszczony, elektroniczny prędkościomierz.

Twingo to bez wątpienia propozycja dla ludzi, którzy lubią wyróżniać się na drodze i podchodzą do życia w optymistyczny sposób. Eksploatacja, chociaż nie bezproblemowa okazuje się przeważnie bardzo tania, całkiem niezły dostęp do części i prostota konstrukcji pozytywnie wpływają na koszty. Do typowych usterek zaliczyć można wycieki oleju oraz płynu chłodniczego, a także problemy z nietrwałymi łożyskami kół. Wzmożonej opieki wymagają również hamulce, które lubią się czasami zapiekać. W zawieszeniu najczęściej poddają się sworznie wahaczy, tuleje metalowo-gumowe i końcówki drążków kierowniczych. Niezbyt trwałe są również amortyzatory. Czasami problemy sprawiać może też osprzęt silnika (rozrusznik, alternator). Po kilku latach eksploatacji daje też o sobie znać słaba jakość elementów wykończeniowych (np. klamki czy uchwyty służące do składania foteli potrafią czasem zostać w ręce). Usterki trapią również elektrykę - przestają działać dmuchawy, centralne zamki czy podnośniki elektrycznie sterowanych szyb. Bezwypadkowe egzemplarze nie mają przeważnie problemów z korozją, chociaż warto szczegółowo przyjrzeć się progom i tylnej klapie - w tych miejscach pojawiają się czasami ogniska rdzy.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Renault Twingo nowej generacji będzie elektryczne2024-10-14Renault Twingo po liftingu2019-01-22Renault Twingo GT. Znamy ceny2017-07-17Nowe Renault Twingo - ceny!2014-08-01Renault Twingo ma już 20 lat2013-06-06Kultowe auto za 5 tys. zł!2011-08-19

Renault Twingo CRASHTEST

Renault Twingo I 1.2 75 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Lupo

Volkswagen Lupo

1.4 16V 75 KM benzyna2002hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność

Renault Twingo I 1.2 75 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS