Skoda Citigo I FL 1.0 MPI 75 KM
Skoda Citigo to bliźniacza konstrukcja Volkswagena Up! (a także Seata Mii). Samochód trafił do salonów w 2012 roku.
Skoda Citigo jest oferowana w dwóch wersjach nadwoziowych (3- i 5-drzwiowej), czterech wersjach wyposażenia: Easy, Active, Ambition i Elegance, wyłącznie z benzynowym silnikiem o pojemności 1.0, który jednak będzie dostępny w dwóch wersjach mocy: 60 i 75 KM.
Easy to specjalna wersja bazowa, ktora nie daje możliwości zmiany nadwozia (wyłącznie 3-drzwiowe) ani silnika (60 KM). Pełną możliwość konfiguracji własnego samochodu daje dopiero druga z wersji wyposażeniowej o nazwie Active.
Samochód w wersji Active wyposażony jest m.in. w ESP, centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane szyby przednie, wspomaganie kierownicy i czołowe oraz boczne poduszki powietrzne. Brakuje jednak klimatyzacji i... radia. Te elementy stanową standardowe wyposażenie samochodów w wersji Ambition.
Co ważne, Volkswagen nie zdecydował się na sztuczne obcięcie wyposażenia opcjonalnego dostępnego w Skodzie. W Citigo zamówić można m.in. system City Safe Drive, który potrafi wykryć przeszkodę i uruchomić hamulce, wielofunkcyjne urządzenie Move&Fun z przenośną nawigacją, przygotowaniem pod telefon, czy sterowaniem radioodtwarzaczem, podgrzewane fotele z przodu, czy elektrycznie sterowane panoramiczne okno dachowe.
W marcu 2016 roku Czesi zdecydowali się na facelifting modelu. Po zmianach Citigo zyskała 34 mm długości, rosnąc do 3597 mm. Szerokość i wysokość pięciodrzwiowej wersji pozostają na niezmiennym poziomie - to odpowiednio 1645 i 1478 mm. Bez zmian pozostał też mierzący 2420 mm rozstaw osi.
Odświeżony samochód poznamy po nowej masce, osłonie chłodnicy i zmodyfikowanym zderzaku z nowymi światłami przeciwmgłowymi. Po raz pierwszy do standardu dla wersji Ambition trafią przyciemniene klosze tylnych świateł. Dla wersji wyposażenia Style i Ambition dostępne są pakiety kolorystyczne, dzięki którym lusterka boczne i dach wykończone są kontrastującą z resztą nadwozia bielą lub czernią.
Przednie reflektory wyposażone są teraz w światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, podczas gdy zamontowane poniżej lampy przeciwmgłowe - opcjonalnie - mogą mieć funkcję doświetlania zakrętów, która wykorzystuje pojedyncze światła do oświetlenia kierunku, w którym kierowca skręca z prędkością do 40 km/h.
Kabina jest teraz "bardziej dopracowana i funkcjonalna". Przeprojektowano m.in. zestaw zegarów na desce rozdzielczej dostępny w dwóch wersjach. Opcjonalna skórzana wielofunkcyjna kierownica pozwala kierowcy obsługiwać radio i sparowany telefon komórkowy bez odrywania od niej rąk. O komfort w kabinie dbać też może automatyczna klimatyzacja. Z listy opcji modelu można wybrać wyświetlacz Maxi-DOT o wysokiej jakości obrazu oraz czujniki zmierzchu i deszczu.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-01-15