Toyota Avensis IV 1.8 Valvematic 147 KM
Toyota Avensis
Toyota Avensis to następca legendarnego już modelu Carina. Podobnie jak w przypadku poprzednika auta o tej nazwie sprzedawane na rynkach europejskich powstają w Wielkiej Brytanii. Avensisy cieszą się opinią solidnych pojazdów, ale przed zakupem należy dokładnie zapoznać się z oferowanymi na rynku wtórym wersjami. W przypadku benzynowych jednostek napędowych nie wszystkie tolerują zasilanie gazem LPG, dieslom zdarzają się kosztowne usterki. Na tle europejskiej konkurencji przeciętnie wypadają właściwości jezdne i przestrzeń w kabinie.
Toyota Avensis IV
Toyota Avensis IV debiutowała na salonie genewskim w marcu 2015 roku i niedługo potem pojawiła się w salonach. Chociaż oficjalnie auto jest traktowane, jako nowa generacja, a debiut nastąpił po 7 latach od premiery generacji III to tak naprawdę mamy do czynienia z głębokim liftingiem.
W samochodzie zmieniono nieco stylizację przedniej i tylnej części nadwozia (dzięki nowym zderzakom zwiększono długość nadwozia o 4 cm), ale zachowano linię boczną (oczywiście bez zmian został również rozstaw osi). W efekcie pod względem wyglądu generacje III i IV będą odróżniać chyba wyłącznie fani marki.
Samochód poddano jednak również modernizacji technicznej. Całkowicie przeprojektowano wnętrze oraz poprawiono wyciszenie kabiny, zwiększono poziom wyposażenia, szczególnie w systemy bezpieczeństwa, pojawił się nowy system infotainment z 8-calowym wyświetlaczem. Już podstawowa wersja posiada pełen pakiet bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, tempomat z ogranicznikiem prędkości, światła LED do jazdy dziennej, klimatyzację oraz radio z CD, USB i Bluetooth.
Toyota istotnie zmodyfikowała gamę jednostek napędowych nowego Avensisa. Pod maską modelu pojawiły się dwa nowe silniki Diesla, a jednostki benzynowe zostały zmodyfikowane pod kątem zużycia paliwa i emisji CO2.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-09-28