Zwrot kosztu instalacji po
14000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
13.3 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
35 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.9 s.
Prędkość maksymalna
200 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Toyota Camry III 3.0 V6 186 KM
Toyota Camry
Historia Camry sięga 1982 roku. W Polsce najpopularniejsze są modele trzeciej generacji (1991-1996). Samochód ma grono wiernych użytkowników, którzy chwalą przede wszystkim wysoki komfort jazdy, duża ilość miejsca wewnątrz oraz bezawaryjność. W przypadku tego modelu o typowych usterkach trudno mówić. Właściciel Camry rzadko kiedy pojawia się w warsztacie. Narzekania dotyczą jedynie drobnych niedomagań elektryki (np. czujniki ABS czy przepalające się żarówki). W zawieszeniu najczęściej doglądać trzeba łączników stabilizatorów czy tulei metalowo-gumowych. Trzeba jednak pamiętać, że w samochodzie którego produkcja skończyła się przeszło 10 lat temu każda usterka ma prawo się zdarzyć. Poważną wadą Camry jest brak w ofercie silnika Diesla, przez co wielu użytkowników decyduje się na montaż instalacji LPG. Te ostatnie źle wpływają jednak na przepływomierze. Trzeba też pamiętać o okresowej regulacji luzów zaworowych.
Toyota Camry III
Trzecia generacja Camry o oznaczeniu XV10, produkowana jest od 1991 roku i cieszy się równie dobrą opinią, co poprzednicy. Samochód był bardzo popularny w USA, gdzie był synonimem niezawodności. Produkcję zakończono w 1996 roku. Na europejskich drogach Camry tej generacji są już bardzo rzadkim widokiem. Największe bolączki tego modelu to rdza i - kosztowne do usunięcia - usterki wynikające z wieku, jak chociażby zużyte uszczelniacze zaworowe.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-06-15