Audi Q3, czyli kopmaktowy suv, zadebiutowało pod koniec 2011 roku. Samochód bazuje na płycie podłogowej Volkswagen A5 (PQ35) znanej z Volkswagena Golfa V oraz Volkswagena Tiguana. Pod koniec 2014 roku model przeszedł lifting. Odświeżony model wyróżnia się przestylizowaną osłoną chłodnicy, która stała się odrobinę "ostrzejsza" w kształcie. Inne są również - wyposażone standardowo w światła do jazdy dziennej - ksenonowe reflektory i - wykonane w całości w technologii LED - tyle lampy. Zmodernizowano paletę jednostek napędowych. Do wyboru są trzy silniki benzynowe i cztery wysokoprężne motory z rodziny TDI. Wszystkie jednostki wyposażone są w bezpośredni wtrysk paliwa i doładowanie. Spełniają również normę emisji spalin Euro 6. Kurację odmładzającą przeszedł też model RS Q3. Auto - tak jak do tej pory - oferowane jest z pięciocylindrowym, benzynowym silnikiem 2,5 l. W stosunku do wersji sprzed liftingu samochód może się jednak pochwalić większą mocą (+30 KM) i momentem obrotowym (+30 Nm). Oznacza to, że odświeżony model rozwija moc 340 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm. Dzięki tym zmianom auto przyspiesza teraz do 100 km/h w 4,8 s u rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h. Napęd przenoszony jest na koła obu osi za pośrednictwem dwusprzęgłowej, zautomatyzowanej przekładni S-Tronic. Przedstawiciele Audi podkreślają również, że w układzie wydechowym zastosowano specjalne klapki mające potęgować wrażenia dźwiękowe.