Model E60 wprowadzono na rynek w 2003 roku, jako następcę typoszeregu E39. Auto przetrwało w produkcji do 2010 roku. Po drodze, model ten poddano, jednemu liftingowi (w 2007 roku).
Początkowo fani marki długo nie mogli oswoić się z nieco "azjatycką" stylistyką, w której palce maczał jeden z najsłynniejszych stylistów ostatnich lat - Chris Bangle. W stosunku do poprzednika samochód sporo urósł (jest dłuższy o 66 mm), wydłużeniu uległ też rozstaw osi (o 58 mm) co przekłada się na znacznie przestronniejsze wnętrze.
BMW serii 5, jak chyba każde BMW, słynęło z mocnych silników i doskonałych właściwości jezdnych. Ale jak ten model sprawuje się jako używany i ile kosztuje jego utrzymanie?
Od razu trzeba sobie zdać sprawę, że koszty niskie nie będą, auto jest wyraźnie droższe od podobnych rozmiarach pojazdów marek nie pozycjonowanych jako premium. Zez względu na mocne silniki trzeba się również liczyć z wysokimi kosztami ubezpieczenia, paliwa, a także serwisowania.
Sytuację pogarsza fakt, że mocne silniki i tylny napęd to dość niebezpieczna mieszanka, szczególnie dla młodych osób, które z kolei chętnie wybierają BMW. Efekt? Niestety wiele egzemplarzy dostępnych na rynku wtórnym ma za sobą wypadkową przeszłość i mniej lub lepiej przeprowadzona naprawy blacharskie.
Z tego względu należy dużą wagę przyłożyć do zbadania nadwozia (m.in. czujnikiem lakieru, uwaga - przednie błotniki wykonano z materiałów lekkich), a także historii serwisowej (dużo informacji można wydobyć w serwisie po numerze VIN).
Gama jednostek napędowych w BMW 5 E60 jest szeroka. Silniki benzynowe to głównie rzędowe jednostki sześciocylindrowe, te w autach sprzed liftingu dobrze współpracują z gazem. Po liftingu pojawiła się jednostka 4-cylindrowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa i lepiej ją omijać nie tylko ze względu na trudności w zagazowaniu, ale również - awaryjność rozrządu i wtryskiwaczy.
Raczej rzadkością są auta z silnikami V8 i V10. V10 to wersja M5, ostatnie BMW z silnikiem V10, niezwykle drogie w zakupie i utrzymaniu.
Trudno o wybór silnika wysokoprężnego. Najmniej skomplikowane są montowane przez liftingiem dwulitrowe, czterocylindrowe silniki serii M47. Mają łańcuch rozrządu, ale też zwykle bardzo duże przebiegi.
Nowsze jednostki serii N47 są lepsze pod niemal każdym względem poza... awaryjnym napędem rozrządu (awariom ulega łańcuch, koszt naprawy nie jest niski). Stąd chyba lepszym wyborem są silniki sześciocylindrowe, które jednak będą z kolei zużywały więcej paliwa.
Zwykle też auta z silnikami Diesla mają za sobą większe przebiegi. A to oznacza zużycie eksploatacyjne samochodu. Pękać mogą kolektory wydechowe, wybijać się tuleje zawieszenia, czy urywać klapki sterujące przepływem powietrza w dolocie (groźne, klapki mogą zniszczyć tłoki i zawory). W samochodach z zaawansowanym napędem wszystkich kół xDrive należy przyjrzeć się przednim półosiom i skrzyni rozdzielczej napędu. Kłopoty może sprawiać również układ kierowniczy z opcjonalnym układem adaptacyjnego wspomagania.
BMW 5 dostępne było jako sedan i kombi. Większość samochodów posiada doskonałe wyposażenie. Standardem jest m.in. system iDrive, za pomocą którego można sterować pokładowymi systemami, i który m.in. pilnuje terminów czynności serwisowych.
Gran Turismo F07 (2009-2016)
Pierwszą zapowiedź BMW 5 generacji F10 stanowiło BMW 5 GT o oznaczeniu kodowym F07. Samochód debiutował w 2009 roku i praktycznie zaszokował opinię publiczną. Samochód posiada masywne nadwozia o pięciu drzwiach (bagażnik otwiera się jak w hatchbacku, ale również jak w sedanie, bez tylnej szyby). Auto ciężko zakwalifikować do konkretnego segmentu, stąd pojawiały się pytania o grupę docelową tego modelu. 5 GT dzieli silniki, płytę podłogową i stylizację wnętrza z BMW 5 F10, jednak przednia część nadwozia jest inna, a cały samochód jest znacznie wyższy.