W Tajlandii ruszyła właśnie sprzedaż nowego pickupa Mitsubishi - modelu Triton. Na większości rynków (również w Polsce) pojazd ten oferowany jest pod nazwą L200.
Miejsce debiutu nowego pickupa nie jest przypadkowe. Budową auta od lat zajmuje się bowiem tajlandzka fabryka Mitsubishi w Laem Chabang. Co zmieniło się w jednym z najpopularniejszych tego typu aut w Europie?
Mitsubishi Triton / L200
W tym przypadku nie mamy do czynienia z żadną kuracją odmładzającą. Nowy model zaprojektowany został od podstaw. Na szczęście w konstrukcji auta zmieniło się niewiele - samochód w dalszym ciągu budowany jest w oparciu o solidną ramę. Mocnym punktem nowego L200 ma być poziom bezpieczeństwa. Karoserię zaprojektowano zgodnie z wytycznymi, opatentowanej przez Mitsubishi, technologii RISE (Reinforced Impact Safety Evolution).
Mitsubishi Triton / L200
Zupełną nowością jest wysokoprężny silnik 2,4 l MIVEC o mocy 181 KM i maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm. W ofercie - przynajmniej w Tajlandii - pozostał również dotychczasowy diesel 2,5 l oferowany w dwóch wariantach mocy: 128 KM i 178 KM.
Klienci mogą się też zdecydować na benzynową jednostkę 2,4 l rozwijającą 128 KM. W zależności od wybranej jednostki, w układzie napędowym pracować może pięcio lub sześciostopniowa skrzynia biegów. Na liście opcji znalazł się również pięciostopniowy automat.
W Tajlandii nowe Mitsubishi Triton oferowane jest w trzech odmianach nadwoziowych: Cab, Double Cab i Club Cab. Można się spodziewać, że nowy Triton/L200 trafi na pozostałe rynki (w tym europejskie) z początkiem przyszłego roku.