Chociaż w polskiej ofercie Dacii wciąż nie ma jeszcze najnowszego modelu – Lodgy – auto zamawiać już mogą francuscy klienci rumuńskiej marki.
Czy nowa Dacia to faktycznie najtańszy minivan na świecie? Oficjalne cenniki marki nie pozostawiają złudzeń – auto nie ma obecnie na rynku żadnej konkurencji!
We Francji model Lodgy zamówić można z jedną z trzech jednostek napędowych. Podstawowe odmiany wyposażone są w benzynowy silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija 85 KM. Do wyboru są też dwa silniki Diesla – oba o pojemności 1,5 l (dCi). Słabszy dysponuje mocą 90 KM, mocniejszy rozwija 110 KM. Wkrótce paletę jednostek uzupełnić ma też benzynowy 1,2 TCE (turbodoładowany, z wtryskiem bezpośrednim), który pochwalić się może maksymalną mocą 115 KM.
Dacia Lodgy
Najuboższa wersja wyposażenia nosi nazwę... Lodgy. Auto z silnikiem 1,6 l 85 KM wyceniono na 9 900 euro, czyli niecałe 42 tys. zł. Wyposażenie standardowe jest jednak bardzo skromne. Obejmuje ono wyłącznie: cztery poduszki powietrzne, ABS, wspomaganie kierownicy i – obowiązkowe we Francji – popielniczkę z zapalniczką. W podstawowej wersji nie znajdziemy np. centralnego zamka, elektrycznie sterowanych szyb, ani nawet... rolety bagażnika.
Lepiej wyposażona odmiana – Ambiance – kosztuje od 10 600 euro (ok. 46 tys. zł). Samochód (również z silnikiem 1,6 l) wyposażony jest w: komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby przednie, centralny zamek, roletę bagażnika i listwy boczne.
Dacia Lodgy
Klienci, którzy chcieliby zakupić pojazd wyposażony w ręczną klimatyzację, chromowane elementy wnętrza, halogeny, relingi i radioodtwarzacz CD muszą się zdecydować na wersję Laureate. Tak wyposażony samochód musi być jednak wyposażony w silnik wysokoprężny (o mocy 90 KM), co winduje cenę do 14,9 tys. euro (niecałe 63 tys. zł). Na tle takich aut, jak Renault Scenic czy Opel Zafira to jednak wciąż bardzo kusząca propozycja – konkurenci są przeważnie o ok. 5 tys. euro (20 tys. zł) drożsi.
W najbogatszej wersji znajdziemy chromowane wstawki w kokpicie i obszytą skórą kierownicę wraz oraz lewarek zmiany biegów
Do wyboru jest jeszcze najbogatsza odmiana wyposażeniowa o nazwie Prestige. Dacie w tej wersji wyposażone są m.in. w: fabryczną nawigację satelitarną zintegrowaną z systemem audio (wyświetlacz zabudowany w konsoli środkowej), czujniki cofania, 16-calowe, aluminiowe felgi i skórzaną kierownicę wraz z gałką zmiany biegów. Auto ze słabszym, 90-konnym silnikiem Diesla, kosztuje w tej specyfikacji 15 900 euro (ok. 67 tys. zł). Topowa odmiana – 1,5 dCi Dci mocy 110 KM – wyceniona została na 16 tys. euro (niecałe 70 tys. zł).
Dacia Lodgy pomieści do 7 osób
Samochód oferowany jest w wersji pięcio lub siedmioosobowej. Za dodatkowe dwa składane fotele (montowane w bagażniku) zapłacić trzeba 490 euro (niecałe 2 tys. zł). Przy rozłożonych fotelach, pojemność bagażnika wynosi 207 l. Gdy zdecydujemy się je złożyć, przestrzeń bagażowa wzrasta do 634 l.
Warto dodać, że – tak samo, jak inne pojazdy rumuńskiego producenta – model lodgy objęty jest gwarancją na 3 lata lub 100 tys. km.