Po 9 latach i wyprodukowaniu przeszło 1,3 mln egzemplarzy do lamusa odchodzi obecne Mitsubishi L200.
Jego miejsce na taśmach produkcyjnych fabryki w Tajlandii zajmie całkowicie nowy model – piątej już generacji popularnego pickupa. Czego spodziewać się mogą po aucie nowi nabywcy?
Mitsubishi L200
Piąta seria L200 została opracowana w 100 proc. przez Mitsubishi w 28 miesięcy. Przy zachowaniu jednolitej formy kabiny i skrzyni ładunkowej, auto pozostało przy miękkich, zaokrąglonych kształtach poprzednika. Nieco muskularną stylistykę zapożyczono z koncepcyjnego modelu GR-HEV z 2013 roku.
Mimo konsekwentnego utrzymywania ograniczonych wymiarów Japońscy inżynierowie zdołali uzyskać bardzo rozsądną długość skrzyni ładunkowej (1520 mm), która stanowi 29,2 proc. długości samochodu. Niejako „przy okazji” udało się też ograniczyć współczynnik czołowego oporu powietrza Cx do wartości 0,40 (z 0,46 w poprzednim L200).
Mitsubishi L200
Pod maską znalazł się nowy, wysokoprężny motor 4N15 o pojemności 2,4 litra. Silniki tej rodziny po raz pierwszy wprowadzono na rynek w 2010 roku i obecnie są one dostępne w Europie w modelach ASX, Lancer i Outlander. Jednostki o oznaczeniu "4N1" są wspólnym dziełem Mitsubishi Motors Corporation oraz Mitsubishi Heavy Industries. Mają wykonane z aluminium głowice i blok, wyposażone są w dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), 4 cylindry, 16 zaworów i bezpośredni wtrysk paliwa common rail. Cechą charakterystyczną tych niskoemisyjnych silników Diesla są bardzo niskie stopnie sprężania, zaliczane do najniższych używanych w motoryzacji (15,5:1 w silniku 2,4 litra stosowanym w L200). W zależności od wersji silnik dysponuje mocą 154 KM lub 181 KM. Standardowo jednostka sprzęgana będzie z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów. Listę opcji uzupełnia 5-stopniowa przekładnia automatyczna.
Mitsubishi L200
O komfort dbać mają liczne dodatki zarezerwowane do tej pory dla samochodów o stricte osobowym charakterze. Należą do nich m.in. reflektory HID (oświetlenie do jazdy dziennej LED oraz projekcyjne reflektory biksenonowe), kamera cofania, bezkluczykowy rozruch przyciskiem Engine Stop/Start, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, łopatki zmiany biegów przy kierownicy, system audio z technologią cyfrową Digital Audio Broadcasting czy gniazdo USB.
Nowy Mitsubishi L200 pojawi się w polskich salonach jesienią. Wtedy też poznamy cennik i dokładną specyfikację na nasz rynek.