Mitsubishi L200 V generacj trafiło na rynku europejskie jesienią 2015 roku.
Samochód został opracowany w 100 proc. przez Mitsubishi, zajęło to 28 miesięcy. Przy zachowaniu jednolitej formy kabiny i skrzyni ładunkowej, auto pozostało przy miękkich, zaokrąglonych kształtach poprzednika. Nieco muskularną stylistykę zapożyczono z koncepcyjnego modelu GR-HEV z 2013 roku.
Mimo konsekwentnego utrzymywania ograniczonych wymiarów japońscy inżynierowie zdołali uzyskać bardzo rozsądną długość skrzyni ładunkowej (1520 mm), która stanowi 29,2 proc. długości samochodu. Niejako „przy okazji” udało się też ograniczyć współczynnik czołowego oporu powietrza Cx do wartości 0,40 (z 0,46 w poprzednim L200).
Pod maską znalazł się nowy, wysokoprężny motor 4N15 o pojemności 2,4 litra. Silniki tej rodziny po raz pierwszy wprowadzono na rynek w 2010 roku i obecnie są one dostępne w Europie w modelach ASX, Lancer i Outlander. Jednostki o oznaczeniu "4N1" są wspólnym dziełem Mitsubishi Motors Corporation oraz Mitsubishi Heavy Industries. Mają wykonane z aluminium głowice i blok, wyposażone są w dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), 4 cylindry, 16 zaworów i bezpośredni wtrysk paliwa common rail.
O komfort dbać mają liczne dodatki zarezerwowane do tej pory dla samochodów o stricte osobowym charakterze. Należą do nich m.in. reflektory HID (oświetlenie do jazdy dziennej LED oraz projekcyjne reflektory biksenonowe), kamera cofania, bezkluczykowy rozruch przyciskiem Engine Stop/Start, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, łopatki zmiany biegów przy kierownicy, system audio z technologią cyfrową Digital Audio Broadcasting czy gniazdo USB.