Po 9 latach Nissan zdecydował się wreszcie wprowadzić na rynek Juke'a drugiej generacji.
Nissan Juke II
Pierwszy Nissan Juke szokował niezwykłą stylizacją. To jednak właśnie ona okazała się największym atutem tego pojazdu. Juke nawet dziś wygląda nietypowo i chyba właśnie dlatego udało mu się tak długo, bez większych zmian, przetrwać na rynku i znaleźć niemal milion nabywców.
Druga generacja stylistycznie nawiązuje do poprzednika, jednak jest już samochodem bardziej wygładzonym, mniej kontrowersyjnym. Czy to nie błąd? Czas pokaże.
Nissan Juke II
Samochód mierzy 4210 mm długości (+5,5 cm), 1595 mm wysokości (+2,5 cm) i 1800 mm szerokości (+3,5 cm), jest więc wyraźnie większy, ale ma ważyć o 23 kg mniej. Większe nadwozie to większe wnętrze – względem poprzednika nowy Juke ma przestronniejszą kabinę i większy bagażnik. Ilość miejsca z tyłu wzrosła o 5,8 cm na poziomie kolan oraz o 1,1 cm nad głowami. Bagażnik powiększono o 20%, do 422 litrów.
Pozycja kierowcy ma być wygodniejsza, pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca, a elementy sterowania i schowki są bardziej przyjazne dla użytkownika.
Nissan Juke II
Nowa wersja wyposażenia – N‑Design – oferuje wiele opcji personalizacji. Dostępne są różne kombinacje kolorów nadwozia, dachu i tapicerki. Personalizacja nadwozia obejmuje specjalne zderzaki, listwy boczne i 19‑calowe felgi z lekkiego stopu.
Nowy Juke jest napędzany 3‑cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym DIG‑T o pojemności 1.0 i mocy 117 KM. Jednostka napędowa współpracuje z 6‑biegową przekładnią manualną lub 7‑biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (DCT) z funkcją zmiany przełożeń za pomocą manetek oraz selektorem trybu jazdy (Eco, Standard, Sport).
Nissan Juke II
Nowy Juke jest pełen technologii multimedialnych i wspomagających kierowcę podczas jazdy. Nowy model, zgodny z koncepcją Nissan Intelligent Mobility, jest najlepiej "skomunikowanym" Nissanem w dotychczasowej historii marki.
w Juke'u po raz pierwszy dostępna będzie technologia ProPILOT, czyli elektroniczny asystent kierowania, przyspieszania i hamowania. ProPILOT wspomaga prowadzenie pojazdu jednym pasem autostrady, przyspieszając i zwalniając, aby kierowca mógł utrzymać właściwą prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu, a także utrzymując samochód pośrodku pasa ruchu.
Nissan Juke II
Nowy Nissan Juke posiada także pełen pakiet technologii podnoszących bezpieczeństwo, takich jak inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentna interwencja przy zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu czy interwencja w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu, która w tym segmencie jest nowością. System ten w przypadku próby zmiany pasa, gdy wykryje pojazd w martwym polu, ostrzega kierowcę i wymusza powrót samochodu na dotychczas zajmowany pas ruchu.
System multimedialny NissanConnect obsługuje standardy Apple CarPlay i Android Auto, co umożliwia korzystanie z aplikacji zainstalowanych w smartfonie na 8‑calowym ekranie dotykowym na desce rozdzielczej. Kierowca ma również dostęp do map i usługi Live Traffic TomTom oraz może aktywować pokładową sieć Wi‑Fi, za pomocą której tablety i laptopy pasażerów mogą łączyć się z internetem.
Nowy Nissan Juke, podobnie jak poprzedni model ma być produkowany w zakładzie w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Pierwsi klienci w Europie otrzymają swoje samochody już pod koniec listopada.
Nissan Juke II na wideo:
Nissan Juke II generacji oficjalnie! - GALERIA ZDJĘĆ