Nissan Pulsar to nowa broń japońskiej firmy, która ma posłużyć do podbicia europejskiego segmentu samochodów kompaktowych. Do tej pory Nissanowi na tym polu wiodło się różnie. O ile sprzedawana do 2007 roku Almera spotkała się z ciepłym przyjęciem, o tyle następca tego modelu, czyli Tiida był sprzedażową klęską.
Nissan Pulsar
Teraz rywalizację z Volkswagenem Golfem, Oplem Astrą, Toyotą Auris i Fordem Fucsem ma podjąć Nissan Pulsar.
Nissan Pulsar to klasyczny pięciodrzwiowy hatchback, którego nadwozie ma niespełna 439 cm długości. Na uwagę zasługuje duży rozstaw osi. 270 cm to - wg samego Nissana - najwyższa wielkość w segmencie kompaktów (rozstaw osi Golfa jest o 6 cm krótszy). Ma to się przełożyć na ilość miejsca na tylnej kanapie. Pod tym względem Pulsar również ma konkurentów zostawić w tyle.
Nissan Pulsar
Stylistycznie nadwozie Pulsara nawiązuje do innych nowych modeli Nissana, czyli Qashqaia II i X-Traila, co widoczne jest szczególnie w przedniej części nadwozia. Auto jest charakterystyczne, ale na pewno nie każdemu się spodoba. To chyba niedobra wiadomość, o stylizacji Toyoty Auris czy Volkswagen Golfa można powiedzieć, że jest mdła i nudna, ale to właśnie te samochody sprzedają się najlepiej.
Nissan Pulsar
Niezwykle uboga okazuje się gama jednostek napędowych, które będą stosowane w Pulsarze. Klienci będą mogli wybierać tylko pomiędzy benzynowym, doładowanym silnikiem 1.2 DIG-T o mocy 115 KM oraz wysokoprężną jednostką 1.5 dCi o mocy 110 KM i momencie 260 Nm. Na początku przyszłego roku oferta zostanie poszerzona o doładowany silnik 1.6 o mocy 190 KM. I to wszystko! Niewielkim pocieszeniem pozostaje fakt, że auto dostępne będzie z manualną lub automatyczną skrzynią biegów XTronic.
Nissan Pulsar
Jak widać, ewidentnie brakuje silników o mocy około 150 KM i to zarówno benzynowych, jak wysokoprężnych. 190 KM to już propozycja dla fanów jazdy sportowej, a moce 110-115 KM mogą okazać się zbyt niskie dla przeciętnego nabywcy... Zaletą bazowych silników ma być z kolei niskie zużycie paliwa, ale jak wiadomo (i nie dotyczy to tylko Nissana) niskie to ono jest głównie podczas cyklu pomiarowego...
Nissan Pulsar
O ile pod względem jednostek napędowych Pulsar nie ma się czym chwalić, to już poziom wyposażenia będzie mógł być na wysokim poziomie. Wśród dostępnych w opcji (a nawet w standardzie w niektórych wersjach) systemów są m.in. Forward Emergency Braking (układ automatycznego hamowania), Moving Object Detection (system wykrywania ruchomych obiektów), Lane Departure Warning (asystent pasa ruchu), Blind Spot Warning (układ monitorowania martwego kąta) oraz NissanConnect, który umożliwia m.in. synchronizację smartfonu z samochodem.
Nissan Pulsar oficjalnie zadebiutuje na salonie samochodowym w Paryżu w październiku. Zaraz po tym wydarzeniu auto trafi do salonów.