Porsche rozwiało mgłę tajemnicy okrywającą swój najnowszy model – Macan. Na kilkadziesiąt godzin przed oficjalnym debiutem w Los Angeles opublikowano najważniejsze informacje dotyczące nowego auta.
Porsche Macan
Bazą do jego stworzenia była płyta podłogowa Audi Q5. Samochód jest o 145 mm krótszy i o 16 mm węższy od Cayenne. Nadwozie Macana mierzy dokładnie 4699 mm długości, 1923 mm szerokości i 1624 mm wysokości. W stosunku do Audi Macan jest aż o 70 mm dłuższy, 24 szerszy i o 34 mm niższy. Zupełnie inna jest też paleta jednostek napędowych i większość rozwiązań technicznych.
Układ zawieszenia zaprojektowano od podstaw specjalnie z myślą o nowym dziecku Porsche. W stosunku do Audi większy (o 35 mm z przodu i 36 mm z tyłu) jest chociażby rozstaw kół. Z przodu zastosowano podwójne wahacze – konstrukcję tylnej osi oparto o układ typu multilink. Samochód wyposażono również w elektro-hydraulicze wspomaganie kierownicy. Na liście opcji pojawi się zawieszenie pneumatyczne.
Porsche Macan
W początku rynkowej kariery do wyboru będą trzy wersje silnikowe – dwie benzynowe i jedna wysokoprężna. Podstawowy, benzynowy, model – Macan S – napędzany jest silnikiem V6 o pojemności 3,0 litra. Jednostka generuje 340 KM, co gwarantuje sprint do 100 km/h w 5,4 sekundy i prędkość maksymalną 254 km/h. Standardowo silnik sprzęgany będzie z siedmiostopniową, dwusprzęgłową przekładnią PDK. Średnie zużuycie paliwa – rzecz jasna w cyklu pomiarowym – wynosi 8,7 l/100 km.
Jednostki o zapłonie samoczynnym reprezentuje podwójnie doładowany motor V6 o pojemności 3,0 litra. Jednostka generuje moc 256 KM i zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 6,3 sekundy. Prędkość maksymalna to 230 km/h – średnie zużycie paliwa oscyluje w okolicach 6,1 l/100 km.
Porsche Macan
Najmocniejsza odmiana nowego auta – Porsche Macan Turbo – napędzana jest benzynowym, podwójnie doładowanym V6 o pojemności 3,6 l generującym moc 400 KM. Auto w takiej konfiguracji przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 266 km/h. Średnie zużycie paliwa to – zdaniem Porsche – 8,9 l/100 km.
Z biegiem czasu w ofercie pojawią się dwie nowe, czterocylindrowe jednostki o pojemności 2,0 litra (benzyna i diesel). Silnik o zapłonie iskrowym generować ma aż 280 KM. Będą to pierwsze czterocylindrowe konstrukcje Porsche od 1995 roku.
Ceny auta startować mają z pułapu 57 930 euro. Na tyle – w Niemczech – wycenione zostały odmiany Macan S i Macan S Diesel. Topowa odmiana – Macan Turbo – to wydatek rzędu 79826 euro. Auta trafić mają do salonów Porsche w kwietniu przyszłego roku.
Zobacz galerię zdjęć Porsche Macan