Polscy klienci mogą już składać zamówienia na najnowszego Range Rovera – model Velar. Cenniki pozycjonowanego między modelami Evoque a Range Rover Sport auta otwiera kwota 239 900 zł.
Range Rover Velar
Producent oferuje aż dziewięć wersji wyposażeniowych: Velar, S, SE, HSE, R-Dynamic, R-Dynamic S, R-Dynamic SE, R-Dynamic HSE. Pierwsza seria dostępna też będzie w limitowanej odmianie „First Edition”.
Niezależnie od wybranej jednostki napędowej wszystkie egzemplarze standardowo wyposażone będą w ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów i napęd na obie osie.
Range Rover Velar
W cennikach znajdziemy trzy wersje wysokoprężne i dwie benzynowe. Podstawowy wariant – czterocylindrowy benzyniak o pojemności 2,0 l – ma 250 KM i 365 Nm. Range Rover Velar z tym silnikiem osiąga setkę w 6,7 s, i rozpędza się do 217 km/h. Bardziej wymagający mogą zdecydować się na benzynowe V6 o pojemności 3,0 l o mocy 380 KM i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm. W takiej konfiguracji Velar przyspiesza do 100 km/h w 5,7 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.
Range Rover Velar
Najsłabszy diesel to wersja 2,0 l TD4. Jednostka osiąga 180 KM i 430 Nm, co przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w 8,9 s. W ofercie znajdziemy też wzmocnioną odmianę – SD4. Ta generuje 240 KM i 500 Nm (7,3 s do 100 km/h, V-max 217 km/h). Topowy diesel to 3,0 l V6 SD6. Silnik osiąga równe 300 KM i 700 Nm. Dzięki temu samochód osiąga setkę w 6,5 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 241 km/h.
Kwota 239 900 zł wystarczy na podstawową odmianę - Velar – z silnikiem czterocylindrowym (najtańszy diesel i jednostka benzynowa są w tej samej cenie). Benzynowe V6 wymaga wydania od 328 500 zł. 263 300 zł to kwota, jaką zapłacić trzeba za Velara z silnikiem wysokoprężnym SD4. Najmocniejszy diesel to wydatek od 324 900 zł.