Land Rover zaprezentował nową generację Range Rovera. To już piąte wcielenie tego luksusowego SUV-a. Samochód zastąpi obecną generację, która na rynku jest obecna od 2012 roku.
Range Rover V
Ranger Rover Vzostał zbudowany na zupełnie nowej, modułowej płycie podłogowej o nazwa MLA-Flex (Modular Longitudinal Architecture) i jest pierwszym z szeregu nowych modeli Land Rovera i Jaguara, które będą wykorzystywać to rozwiązanie.
Dzięki MLA-Flex Range Rover V generacji będzie dostępny w dwóch wersjach, różniących się rozstawem osi. Wersja standardowa ma 5,05 m długości przy rozstawie osi 3 metry, a wersja LWB (przedłużona) ma 5,25 m długości przy rozstawie osi 3,20 m. Tym samym auto jest większe od obecnego modelu, długość wzrosła o 5 cm, a rozstaw osi o 7,5 cm. Wersja LWB opcjonalnie może być siedmiomiejscowa lub... czteromiejscowa z dwoma niezwykle luksusowymi fotelami w drugim rzędzie.
Pojemność bagażnika w samochodzie pięciomiejscowym to 725 litrów, w wersji siedmioosobowej - 229 litrów.
Range Rover V
Nadwozie nowego Range Rovera wykonano głównie z aluminium, ma ono zapewniać o około 50 procent większą sztywność niż w obecnej generacji. Stylizacja jest typowa dla tego modelu, chociaż nieco futurystyczna - uwagę przyciągają potężne koła (do 23 cali) czy zatopione w nadwoziu klamki.
Wnętrze zdominowane jest przez 13,1-calowy ekran systemu infotainment. Systemem można sterować językiem naturalnym dzięki interfejsowi Amazon Alexa. Samochód posiada aż 70 różnych mikroprocesorów, a aktualizacje oprogramowania pokładowego będą odbywać się zdalnie, również podczas jazdy.
Range Rover V
Nowy Range Rover będzie oferowany z szeregiem różnych napędów - od hybryd typu mild, przez plug-in, aż po silnik V8 oraz wersję elektryczną, która jednak pojawi się dopiero w 2024 roku.
Na początek Range Rover będzie dostępny z sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 3.0, dostępnym w trzech wariantach o mocach 249, 300 i 350 KM oraz również sześciocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 400 KM. Wszystkie te jednostki to hybrydy typu mild z 48-voltową instalacją.
Range Rover V
Na szczycie gamy znajdzie się jednostka 4.4V8 produkcji BMW. Generuje ona 530 KM i 750 Nm oraz potrafi rozpędzić ważącego 2,5 tony SUV-a do 100 km/h w 4,6 s.
Nieco później oferta zostanie poszerzona o wersje z napędem hybrydowym plug-in o mocy 440 lub 510 KM. Mają one potrafić przejechać w trybie elektrycznym nawet do 100 km.
Ceny Range Rovera zaczynają się od 160 tys. euro. Samochód pojawi się w salonach na początku 2022 roku.