Samochód pojawił się w polskich salonach w 2019 roku jako - pośredni - następca modelu Avensis. Auto napędzane jest przez hybrydowy układ z benzynowym silnikiem o pojemności 2,5 l. Łączna moc napędu wynosi 218 KM (160 kW). Producent utrzymuje, że średnie zużycie paliwa utrzymać można na poziomie 4,2 l/100 km. 2,5-litrowy czterocylindrowy silnik Dynamic Force legitymuje się najwyższą na świecie sprawnością cieplną na poziomie 41 proc. Zastosowano w nim wiele zaawansowanych technologii Toyoty, w tym Dual VVT-i z VVT-iE (inteligentnym systemem zmiennych faz rozrządu ze sterowaniem elektrycznym) i D-4S (czterosuwowy silnik benzynowy z bezpośrednim i pośrednim wtryskiem), aby uzyskać optymalną moc oraz niskie zużycie paliwa i poziom emisji spalin. Nowy, hybrydowy układ napędowy Toyota Hybrid System II (THS II) zaopatrzono w technologię sekwencyjnej zmiany biegów Shiftmatic, która pozwala kierowcy zmieniać przełożenia za pomocą zamontowanej w centralnej konsoli dźwigni, naśladując pracę szybkiej, sześciostopniowej automatycznej skrzyni biegów, dla zapewnienia budzących emocje osiągów i radości z jazdy. Toyota Camry Toyota Camry Nowe zawieszenie, będące konfiguracją kolumn MacPhersona z przodu i nowego układu z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z tyłu, zostało zaprojektowane tak, aby nie tylko zwiększyć stabilność i ograniczyć przechyły nadwozia. Wykorzystywana przez Camry platforma GA-K została zaprojektowana z myślą o niskim położeniu środka ciężkości, który przekłada się na większą przyjemność z jazdy i precyzję prowadzenia.
Już w podstawowej odmianie - Comfort - samochód wyposażony jest w m.in.: pakiet bezpieczeństwa Toyota Safety Sense z aktywnym tempomatem, reflektory w technologii bi-LED, 17’ felgi aluminiowe, system multimedialny z ekranem 7” i kamerą cofania, systemem „inteligentny kluczyk” oraz czujnikami parkowania z przodu i z tyłu.