Mitsubishi L200 V FL 2.4 MIVEC 181 KM
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200 to jedyny pickup w ofercie tego japońskiego producenta. Pierwszy pojazd tego typu debiutował już w 1978 roku i posiadał tylko napęd tylnej osi. Wersja czteronapędowa pojawiła się dwa lata później. W Japonii samochód początkowo nazywał się Forte, a od 1986 roku - Strada. L200 to oznaczenie wersji eksportowej.
Pierwsza generacja L200 produkowana była do 1996 roku. Wówczas pojawiły się auta drugiej generacji, które oferowano do 2001 roku. W latach 2001-2006 powstawało L200 trzeciej generacji, a od 2006 roku w ofercie znajduje się IV generacja. Samochód wciąż budowany jest na ramie, za to jako jeden z nielicznych wyposażony jest w typ napędu z centralnym dyferencjałem, który umożliwia jazdę z napędem wszystkich kół na nawierzchniach o dobrej przyczepności.
W Polsce pickupy zdobyły popularność w ostatnich latach dzięki przepisom podatkowym, które umożliwiały odliczanie VAT-u zarówno od ceny auta, jak i paliwa. Trzeba jednak pamiętać, że zastosowanie ramy niesie za sobą pewne konsekwencje - samochód dzielnie spisuje się w terenie, ale na utwardzonych drogach mocno się przechyla i jest sztywny, a przez to niekomfortowy.
Mitsubishi L200 drugiej generacji nie należy w Polsce do często spotykanych samochodów. Nieco lepiej wygląda sytuacja w wypadku aut trzeciej generacji. Auta te cierpieć mogą (w zależności od sposobu eksploatacji) na usterki układu przeniesienia napędu oraz układu elektrycznego.
Stosunkowo najłatwiej o zakup egzemplarza IV generacji. Samochody te generalnie cieszą się niezłą opinią, o ile użytkownik jest świadomy tego, co kupuje. Największe zastrzeżenia budzi lakier, który jest zdecydowanie zbyt delikatny, jak na auto, które można użytkować również w terenie.
Mitsubishi L200 V FL
Mitsubishi L200 V generacj trafiło na rynku europejskie jesienią 2015 roku.
Samochód został opracowany w 100 proc. przez Mitsubishi, zajęło to 28 miesięcy. Przy zachowaniu jednolitej formy kabiny i skrzyni ładunkowej, auto pozostało przy miękkich, zaokrąglonych kształtach poprzednika. Nieco muskularną stylistykę zapożyczono z koncepcyjnego modelu GR-HEV z 2013 roku.
Mimo konsekwentnego utrzymywania ograniczonych wymiarów japońscy inżynierowie zdołali uzyskać bardzo rozsądną długość skrzyni ładunkowej (1520 mm), która stanowi 29,2 proc. długości samochodu. Niejako „przy okazji” udało się też ograniczyć współczynnik czołowego oporu powietrza Cx do wartości 0,40 (z 0,46 w poprzednim L200).
Pod maską znalazł się nowy, wysokoprężny motor 4N15 o pojemności 2,4 litra. Silniki tej rodziny po raz pierwszy wprowadzono na rynek w 2010 roku i obecnie są one dostępne w Europie w modelach ASX, Lancer i Outlander. Jednostki o oznaczeniu "4N1" są wspólnym dziełem Mitsubishi Motors Corporation oraz Mitsubishi Heavy Industries. Mają wykonane z aluminium głowice i blok, wyposażone są w dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), 4 cylindry, 16 zaworów i bezpośredni wtrysk paliwa common rail.
O komfort dbać mają liczne dodatki zarezerwowane do tej pory dla samochodów o stricte osobowym charakterze. Należą do nich m.in. reflektory HID (oświetlenie do jazdy dziennej LED oraz projekcyjne reflektory biksenonowe), kamera cofania, bezkluczykowy rozruch przyciskiem Engine Stop/Start, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, łopatki zmiany biegów przy kierownicy, system audio z technologią cyfrową Digital Audio Broadcasting czy gniazdo USB.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-09-25