Land Rover zaprezentował właśnie najbardziej ekskluzywną odmianę Range Rovera - model SVAutobiography. Oficjalna premiera zaplanowana została na rozpoczynający się 1 kwietnia Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny w Nowym Jorku.
Range Rover SVAutobiography
Za projekt odpowiadali inżynierowie z elitarnego JLR Special Vehicle Operations. W założeniach wersja SVAutobiography miała być najbardziej luksusowym pojazdem brytyjskiej marki, jaki kiedykolwiek opuścił fabrykę.
Ekskluzywny model poznać można po nowej chłodnicy z chromowanymi wlotami powietrza, innym napisie Range Rover na masce (czcionka i wykończenie) oraz dwóm, podwójnym zakończeniom układu wydechowego.
Range Rover SVAutobiography
Wnętrze, bardziej niż terenówkę, przypomina pojazdy Rolls-Royce’a. Oprócz aluminiowych pedałów czy chromowanych wieszaków na ubrania (na słupkach) do wykończenia wnętrza użyto prawdziwego, lakierowanego na wysoki połysk, drewna. Znawcy modelu rozpoznają też nową konsolę centralną z innym, nawiązującym do Jaguarów, panelem do obsługi automatycznej skrzyni biegów.
Z tyłu – jak w reprezentacyjnych limuzynach - zamontowano dwa niezależne fotele o pełnym zakresie regulacji. Podróżującym w drugim rzędzie czas umilają m.in. montowane w oparciach przednich foteli tablety, rozkładane stoliki czy lodówka.
Range Rover SVAutobiography
Za dodatkową opłatą klienci wybrać mogą wysuwaną, wykonaną z drewna i aluminium, podłogę bagażnika oraz pakiet „event seating”. Obejmuje on dwa dodatkowe, montowane na krawędzi przedziału bagażowego, skórzane fotele zapewniające miejsca do siedzenia w czasie plenerowych imprez.
SVAutobiography oferowany będzie niemal z pełną gamą jednostek napędowych Range Rovera: TDV6, SDV6 Hybrid i SDV8. W zależności od rynku, w ofercie pojawi się również SCV6 z doładowaniem realizowanym za pomocą kompresora.
Range Rover SVAutobiography
Najdroższe wersje napędzane będą V8 o pojemności 5,0 l z kompresorem. Silnik rozwija moc 550 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 680 Nm. Napęd przenoszony jest na koła obu osi za pośrednictwem ośmiostopniowej, automatycznej przekładni ZF. W tej wersji standardowym wyposażeniem są, lakierowane na czary połysk, zaciski hamulcowe Brembo.
Range Rover SVAutobiography trafi do salonów Land Rovera latem bieżącego roku. Za najtańszy model zapłacić trzeba będzie 148 900 funtów.
Zobacz nowego Range Rovera SVAutobiography na filmie: