chceauto.pl
x

Alfa Romeo 145 2001

Dostępne silniki

benzyna

1.4 TS 1.6 TS 1.8 TS 2.0 TS

diesel

1.9 JTD
Alfa 145 to pierwszy model Alfy opracowany po przejęciu tej firmy przez Fiata. Samochód początkowo stanowił hybrydę rozwiązań nowych, zaproponowanych przez Fiata (cała koncepcja auta) i odziedziczonych po Alfie (silniki boxer).
Jednostki napędowe Alfy, które dobrze sprawowały się w lekkich modelach z lat 80-tych i początku 90-tych nieco gorzej wypadały w bezpieczniejszych, a przez to cięższych samochodach opracowanych przez Fiata. Zbyt mała moc pociągała za sobą zbyt wysokie zużycie paliwa, dlatego Fiat zadecydował o wycofaniu boxerów i zastąpieniu ich przez nowo opracowane, dwuświecowe silniki Twin Spark. Cechowało je wysokie wysilenie, niewiele mniejsze zużycie paliwa (większe od konkurencji o podobnej pojemności, ale mniejszej mocy), zły stosunek do LPG (proszenie się o kłopoty) oraz problemy z wariatorem.
Wariator odpowiadał za zmianę faz rozrządu i - szczególnie podczas miejskiej eksploatacji - odmawiał współpracy już po kilkunastu tysiącach km. Uszkodzony wariator, który w skrajnym wypadku mógł doprowadzić do zerwania rozrządu, daje o sobie znać klekotem przypominającym diesla przez kilka sekund po uruchomieniu silnika. Uwaga! Rozrząd należy wymieniać maksymalnie co 60 tys. km, a nie podane w instrukcji 120 tys.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS