Alfa Romeo 4C to samochód, na który fani marki czekali z niecierpliwością. Model zaprezentowano na salonie samochodowym w Genewie w 2013 roku, ale pierwsze egzemplarze trafiły do klientów dopiero niemal rok później. Auto oparto na prototypie, który pokazano w 2011 roku.
Projekt nadwozia 4C wzorowany był na modelu 8C. Za kształty karoserii odpowiadają styliści z Centro Stile Alfa Romeo. Karoseria mierzy 4 m długości, 2 m szerokości i jedynie 118 cm wysokości. Rozstaw osi to równe 2,4 m.
Dla zapewniania jak najlepszego rozkładu masy czterocylindrowy, benzynowy silnik o pojemności 1750 centymetrów sześciennych umieszczono centralnie, za plecami kierowcy i pasażera.
Jednostka napędowa generuje 240 KM mocy (przy 6000 obr/min) i 350 Nm momentu obrotowego (między 2100 a 4000 obr/min, przy czym 80 proc. wartości maksymalnej dostępne jest już od 1800 obr/min). To oznacza wysoką moc jednostką - z jednego litra powstaje 137 KM i 200 Nm.
Napęd przekazywany jest na koła tylnej osi za pośrednictwem nowej, zautomatyzowanej skrzyni biegów TCT. Wyposażona w dwa suche sprzęgła przekładnia może pracować w trybie automatycznym i ręcznym. W tym drugim, zmiany przełożeń dokonywane są za pośrednictwem manetek sterujących umieszczonych przy kierownicy.
Dzięki niewielkim wymiarom oraz zastosowaniu aluminium i włókna węglowego Alfa Romeo 4C w stanie suchym (bez kierowcy i bez płynów eksploatacyjnych) waży tylko 895 kg, co oznacza, że na 1 KM przypadają niespełna 4 kg wagi.