Alfa Romeo Brera to piękne coupe, którego prototyp zaprezentowano w 2002 roku. Samochód od razu wzbudził wielkie zainteresowanie, jednak na wersję produkcyjną trzeba było poczekać aż 3 lata - pierwsze auta trafiły do salonów dopiero w 2005 roku. Brera zbudowana jest na tej samej płycie podłogowej co Alfa 159. To oznacza, że Brera nie posiada tylnego napędu, który aż prosiłby się w takim samochodzie. Auto jest natomiast dostępne (wyposażenie opcjonalne) ze stałym napędem wszystkich kół (układ typu torsen). Kolejny problem to silnik. W samochodzie stosowane są dobre silniki wysokoprężne oraz bardzo przeciętne - benzynowe. Te ostatnie pochodzą od General Motors i zdecydowanie lepiej wyglądają na papierze niż w eksploatacji. W rzeczywistości szokują zużyciem paliwa (szczególnie V6) i nie oferując nadzwyczajnej dynamiki. Ten fakt oraz wysoka cena zadecydowały, że Brera nie okazała się przebojem. W Polsce te samochody są niezwykle rzadkie, a dostępne egzemplarze najczęściej pochodzą z importu i mają wypadkową przeszłość.