chceauto.pl
x

Alfa Romeo Giulietta 2018

Dostępne silniki

benzyna

1.4 TB

diesel

1.6 JTDM
Alfa Romeo Giulietta to następca produkowanej przez 10 lat Alfy 147. Samochód zaprezentowano w 2010 roku, wiążąc z nim duże nadzieje. Nowe silniki i atrakcyjna stylistyka miały być kluczem do powtórzenia sukcesu poprzednika.

Samochód wielkości Volkswagena Golfa miał być godnym konkurentem innych aut segmentu C klasy premium, jak chociażby Audi A3 czy BMW serii 1.

W porównaniu do modelu 147, Giulietta jest znacznie bardziej zunifikowana z Fiatami. Przykładowo, w ofercie tylko jeden silnik (benzynowy 1.75 TBi) nie był dostępny Fiacie Bravo.

Czy Giulietta, którą wciąż można kupić jako nowe auto (a następcy nie widać) będzie ciekawą ofertą?

Samochód zanotował falstart. O ile w starszych silnikach serii Twin Spark pojawiały się problemy z tzw. wariatorem, czyli zmieniaczem faz rozrządu, o tyle w silnikach benzynowych MultiAir w Giulietcie pojawiał się problem... z tzw. aktywatorem, przez co silnik tracił fazy rozrządu. A wydawało się, że nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki...

Usterki usuwano na gwarancji (dwuletnia, nielimitowana przebiegiem), następnie poprawioną wersje wdrożono do produkcji. Wciąż jednak można trafić na samochód, który trapiony jest tym problemem, oczywiście im auto młodsze, tym szansa na to mniejsza.

Poza tym silniki benzynowe nie sprawiają kłopotów. Dobrze współpracują z gazem, znoszą chiptuning i wytrzymują spore przebiegi.

Nic złego nie można również powiedzieć o dobrze znanych fiatowskich jednostkach wysokoprężnych 1.6 i 2.0 Multijet. Cechują się one niskim zużyciem paliwa, dobrymi osiągami i są bezawaryjne. Jedynie podczas miejskiej eksploatacji trzeba się liczyć z przyśpieszonym zatykaniem filtra DPF.

Jak to w Alfach, nie uniknięto jednak wpadek jakościowych. Niskiej jakości jest skórzana tapicerka, która ma tendencję do szybkiego pękania, zdarzają się przetarcie wiązki kabli, przez co przestaje działać wycieraczka tylnej szyby, czy złamania uchwytu wlewu paliwa.

Alfa Romeo Giulietta pozbawiona jest jednak większych wad, czy typowych usterek poważniejszego kalibru. A co ciekawe, oferta samochodów używanych obejmuje znacznie większą liczbę samochodów z silnikami benzynowymi niż wysokoprężnymi. To powoli znak czasów...

Wyposażenie większości modeli jest bogate, nie może być inaczej w samochodzie segmentu premium. Auto standardowo wyposażano np. w system DNA pozwalający na wybór jednego z trzech trybów jazdy Dynamic, Normal i All Weather.

Po wybraniu przez kierowcę odpowiedniego trybu samochód zmienia m.in. "sztywność" układu kierowniczego oraz mapę wtrysku, dzięki czemu całkowicie zmienia się charakter samochodu.

Wszystkie modele Giulietty wyposażone są standardowo w sześciostopniowe ręczne skrzynie biegów (auto można też zamówić z sześciobiegowym, dwusprzęgłowym automatem TCT). Do trwałości przekładni nie ma żadnych zastrzeżeń.

Jak już wspomnieliśmy, Alfa Romeo Giulietta wciąż znajduje się w produkcji, jednocześnie nie należy do samochodów pospolitych, które często spotykamy na ulicy. Dlatego może być ciekawą propozycją dla osób pragnących samochodu niebanalnego.

A również z tego powodu również od zawsze kupowano Alfy Romeo...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS