chceauto.pl
x

Audi A3 1.6 TDI 2011

Dostępne samochody

Audi A3

Audi A3 II 1.6 TDI 90 KM

2011, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 26 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Audi A3

Audi A3 II 1.6 TDI 105 KM

2011, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 27 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Audi A3

Audi A3 II 1.6 TDI 90 KM

2011, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 27 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Audi A3

Audi A3 II 1.6 TDI 105 KM

2011, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 28 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybierać
Audi A3

Audi A3 II 1.6 TDI 105 KM

2011, kabriolet
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 39 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia

Kilka słów o modelu

II (2003-2014)

Druga generacja audi A3 pojawiła się na rynku w 2003 roku. Samochód, podobnie jak jego poprzednik, wykorzystuje większość podzespołów VW Golfa. Model ten pozostawał w produkcji do 2012 roku, cztery lata wcześniej poddano go liftingowi.

Największym mankamentem auta jest bardzo twardo zestrojone zawieszenie, które zwłaszcza na polskich drogach potrafi dać się we znaki. Plusem takiego rozwiązania jest natomiast pewne prowadzenie (duża w tym zasługa zapewniającego bardzo dobre czucie układu kierowniczego). Niestety właściwościami A3 można się w pełni nacieszyć jedynie na równych drogach. Szukającym odrobiny komfortu zdecydowanie odradzamy wersje z usportowionym zawieszeniem, które zupełnie nie pasuje do stanu naszych dróg.

Niestety, podobnie jak w przypadku innych nowych samochodów z Niemiec zastrzeżenia można mieć, co do jakości oraz poziomu wyposażenia. Wprawdzie samochód ma opinię niezawodnego, ale często trafiają się egzemplarze, w których trudów pracy nie wytrzymują wahacze i amortyzatory (te ostatnie, zwłaszcza z tyłu potrafią dokuczać kierowcy bardzo głośną pracą).

Jak przystało na Audi jakość wykończenia wnętrza nie pozostawia wiele do życzenia. Plastiki są dobrej jakości i nie starzeją się zbyt szybko. Czasami zdarzyć się może awaria elektroniki - bez przyczyny zapalają się np. kontrolki poduszek powietrznych.

Podstawowy silnik 1,6 l wysokich mocy 101 KM radzi sobie z autem przeciętnie, jest też dość hałaśliwy w górnym zakresie obrotów. Szukającym większych emocji polecamy jednostkę 1,8 l z turbodoładowaniem, która w zależności od rocznika i modelu dysponuje mocą od 150 do 180 KM.

Diesle z serii TDI charakteryzują się dużą trwałością i niewielkim zużyciem paliwa, ale kultura pracy (zwłaszcza hałaśliwość) kłóci się nieco z pojęciem auta klasy premium.

Z racji wysokich cen samochodów nowych, większość oferty na rynku wtórnym stanowią samochody zza zachodniej granicy. Koniecznie należy zwrócić uwagę na stan karoserii - nieocenionym przyrządem okaże się czujnik grubości powłoki lakierniczej. Przed zakupem zawsze poprośmy sprzedającego o numer identyfikacyjny pojazdu VIN. Znając go, telefonicznie, powinniśmy bez większych problemów zweryfikować historię samochodu kontaktując się z najbliższą Autoryzowaną Stacją Obsługi. Informacja o przebiegu auta przy ostatnim przeglądzie pozwoli nam zweryfikować wiarygodność książki pojazdu.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS