chceauto.pl
x

Audi A4 2.4 E 2000

Oceny użytkowników4.6667/5. Głosy: 3
Ocena: 4.67/5
Głosy: 3.

Dostępne samochody

Audi A4

Audi A4 B5 2.4 E 165 KM

2000, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 8 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Audi A4

Audi A4 B6 2.4 E 170 KM

2000, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 13 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Audi A4

Audi A4 B5 2.4 E 165 KM

2000, sedan
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 14 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Audi A4

Audi A4 B5 2.4 E 165 KM

2000, sedan
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 12 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Audi A4

Audi A4 B6 2.4 E 170 KM

2000, sedan
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 11 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Audi A4

Audi A4 B5 2.4 E 165 KM

2000, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 9 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Audi A4

Audi A4 B6 2.4 E 170 KM

2000, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 15 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Audi A4

Audi A4 B5 2.4 E 165 KM

2000, kombi
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 10 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny5.00/5. Głosy: 1
Audi A4

Audi A4 B5 2.4 E 165 KM

2000, kombi
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 11 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny4.50/5. Głosy: 2
Audi A4

Audi A4 B6 2.4 E 170 KM

2000, kombi
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 12 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku

Kilka słów o modelu

B5 (1994-2001)

Audi A4 B5 w 1995 roku zastąpiło model 80, który przez wiele lat budował przekonanie o niezawodności produktów z Ingolstadt.

Samochód otrzymał zupełnie nowe nadwozie a także większość podzespołów. Model A4 b5 oferowany był w dwóch wariantach nadwoziowych (sedan i kombi), do wyboru było aż 15 odmian silnikowych.

Podobnie jak w przepadku „osiemdziesiątki” nadwozie w całości wykonane zostało z ocynkowanych blach. Teoretycznie nie powinno być więc najmniejszych problemów z korozją. Niestety, większość pojazdów dostępnych na polskim rynku ma powypadkową przeszłość – występowanie rdzy zdradza partacko przeprowadzoną naprawę.

We wnętrzu dobrze poczują się fani niemieckiej motoryzacji z początku lat dziewięćdziesiątych. Kabina, jak na dzisiejsze standardy, nie grzeszy przestronnością (ciasno jest zwłaszcza na tylnej kanapie), czarne, proste linie kokpitu sprawiają, że trudno doszukać się tu ekskluzywności klasy premium. Nudną stylistykę rekompensują za to materiały wykończeniowe – plastiki są solidne i dobrze spasowane, nawet po przebiegu rzędu 300 tys. km, wnętrze potrafi wyglądać świeżo.

Nie powinno być problemu z wyborem jednostki napędowej. Do spokojnej, codziennej jazdy w zupełności wystarcza podstawowe motory benzynowe 1,6 l. i 1,8 l. które oprócz tego, że zapewniają autu znośne osiągi, są też bardzo tanie w serwisowaniu (prosta konstrukcja). W wielu przypadkach, ich zakup okazuje się lepszym wyborem niż inwestycja w legendarne 1,9 TDI, których realne przebiegi nierzadko dobijają dziś już do pół miliona kilometrów.

Niestety, Audi A4 nie jest już tak niezawodne, jak jego poprzednik. Wraz z debiutem nowego modelu pojawiły się też pierwsze problemy z jakością. Eksploatacji, zwłaszcza na Polskich drogach, nie wytrzymywało zawieszenie, które mimo, że zapewnia świetne właściwości jezdne, jest dość skomplikowane, co potęguje koszty naprawy. Przed zakupem A4 dobrze więc udać się na ścieżkę diagnostyczną (najtaniej będzie pojechać do najbliższej stacji kontroli, która wykonuje przeglądy rejestracyjne) i dokładnie skontrolować stan przednich wahaczy (aluminiowe, wymieniane w całości).

Jednostki napędowe są raczej niezawodne, ale – zwłaszcza Diesle – mogą przysporzyć niemiłych niespodzianek. Z racji ogromnych przebiegów zawodzą turbosprężarki (zwłaszcza w mocniejszych odmianach o zmiennej geometrii), pompowtryskiwacze, przepływomierze i zawory recyrkulacji spalin EGR. Przed zakupem warto również skontrolować stan układu chłodzenia – stosunkowo często zawodzą termostaty, włączniki wentylatorów czy chłodnica (wycieki). Niezbyt trwały jest też alternator oraz – automatyczne skrzynie biegów. Dla własnego bezpieczeństwa lepiej unikać samochodów wyposażonych w bezstopniową przekładnię Multitronic – koszt jej naprawy przewyższa zazwyczaj wartość auta.

Na szczęście, większych problemów nie sprawia stosunkowo prosta elektronika. Z racji wieku i przebiegu trzeba się jednak przygotować na drobne, acz dokuczliwe usterki centralnego zamka czy elektrycznie sterowanych szyb.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS