chceauto.pl
x

Audi A4 1.8 T 2006

Oceny użytkowników4.2000/5. Głosy: 5
Ocena: 4.2/5
Głosy: 5.

Dostępne samochody

Audi A4

Audi A4 B7 1.8 T 163 KM

2006, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 26 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny4.50/5. Głosy: 2
Audi A4

Audi A4 B7 1.8 T 163 KM

2006, sedan
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 28 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Audi A4

Audi A4 B7 1.8 T 163 KM

2006, sedan
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 20 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Audi A4

Audi A4 B6 1.8 T 163 KM

2006, kabriolet
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 26 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Audi A4

Audi A4 B8 1.8 T 163 KM

2006, kabriolet
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 35 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Audi A4

Audi A4 B7 1.8 T 163 KM

2006, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 20 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny5.00/5. Głosy: 1
Audi A4

Audi A4 B7 1.8 T 163 KM

2006, kombi
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 28 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny3.50/5. Głosy: 2
Audi A4

Audi A4 B7 1.8 T 163 KM

2006, kombi
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 25 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybierać

Kilka słów o modelu

B6 (2001-2006)

Audi A4 B6 zadebiutowało w 2000 roku. Samochód zbudowano w oparciu o płytę podłogową VW Passata, co zaowocowało niewielkim powiększeniem nadwozia w stosunku do poprzednika. Auto zyskało na przestronności wnętrza, poprawiła się też jakość wykończenia, do co do której nie można mieć zastrzeżeń. A4 zapewnia wygodne warunki podróżowania czteroosobowej rodzinie, wysoka pozycja w rankingach niezawodności ADAC pozwala sądzić, że eksploatacja nie będzie zbyt kosztowna. To jednak błędne myślenie, bowiem pokrewieństwo z Passatem B6 sprawiło, że w zawieszeniu zastosowano niezależne aluminiowe wahacze, które wymienia się tylko w całości. Niestety, te ostatnie niezbyt dobrze znoszą stan polskich dróg, gruntowny remont zawieszenia może kosztować nawet 3 tys. zł. Poza tym, rodzinnemu Audi niewiele można zarzucić. Odradzamy jednak zakup samochodu wyposażonego w bezstopniową przekładnię CVT, które nie należą do najtrwalszych, ani łatwych w serwisowaniu. Jednostki napędowe, zarówno benzynowe, jak i diesle wykorzystujące technologię pompowtryskiwaczy nie należą do awaryjnych (nie dotyczy 2,5 V6 TDI). W przypadku tych ostatnich drażnić może jedynie głośna praca. Poza zawieszeniem, samochodu nie powinny prześladować większe usterki. Czasami życie uprzykrzyć może jedynie kapryśna elektryka (podnośniki szyb, kontrolki, itd.). Z uwagi na dużą popularność ryzyko zakupu samochodu powypadkowego jest w tym przypadku bardzo wysokie. Przed kupnem, dobrze wiec sprawdzić stan nadwozia pod okiem blacharza, lub z użyciem czujnika grubości powłoki lakierniczej. Pytajmy też o numer VIN. Znając go, w najbliższym serwisie marki powinniśmy bez problemu ustalić termin ostatniej naprawy (wraz z ze stanem licznika), co pozwoli sprawdzić wiarygodność sprzedającego i książki pojazdu. Typoszereg B6 produkowany był do 2004 roku.

B7 (2004-2008)

Audi A4 B7 trafiło do salonów z końcem 2004 roku. Podobnie, jak poprzednik samochód opracowany został na płycie podłogowej VW Passata. Rozstaw osi wynoszący 2648 mm jest o mm mniejszy, niż poprzedniej generacji, auto dysponuje jednak nieco obszerniejszym (co nie znaczy, że obszernym) wnętrzem. Samochód słynie z doskonałej precyzji wykończenia i nienagannych właściwości jezdnych. Te ostatnie to zasługa wielowahaczowego zawieszenia obu osi, które jednak w polskich warunkach stosunkowo często wymaga interwencji mechanika. Godnym polecenia jest rzadko spotykany w tym modelu, stary silnik 1,9 TDI, który jednak nie grzeszy kulturą pracy (strasznie hałasuje). Jest jednak zdecydowanie odporniejszy, niż jednostka 2,0 TDI, która przy braku szacunku dla zaleceń serwisowych (dotyczących przestrzegania terminów wymiany oleju i zasad eksploatacji silnika turbodoładowanego) lubi się zacierać. Poza tym miewa też problemy z żywotnością turbosprężarki, dwumasowego koła zamachowego i filtrem cząstek stałych. Oprócz tego, właściciel A4 B7 musi być też przygotowany na mogące się pojawić problemy ze strony układu elektrycznego - szwankujące centralne zamki, podnośniki elektrycznie sterowanych szyb, awarie oświetlenia. Samochód produkowany był aż do 2008 roku.

B8 (2006-2016)

Audi A4 typoszeregu B8 produkowane było w latach 2007-2015. Początkowo w ofercie pojawił się sedan. W roku 2008 zadebiutowało kombii, czyli wersja Avant, oraz usportowiony model S4 (3.0 V6 333 KM). Rok 2009 przyniósł debiut uterenowionego A4 Allroad. W 2010 firma z Ingolstadt zaprezentowała odmianę RS4. W 2011 roku auto poddano kuracji odmładzającej, w ramach której otrzymało m.in. oświetlenie LED.

Kabina Audi A4 B8 jest znacznie obszerniejsza niż w poprzedniku. We wnętrzu jest też zauważalnie więcej miejsca, iż w BMW serii 3 i Mercedesie klasy C. To zasługa przedniego napędu (standardowych odmian) i słusznych wymiarów. Auto mierzy przeszło 4,7 m długości. Rozstaw osi to aż 281 cm. Oprócz sedana i kombi (Avant) do wyboru była również ”uterenowiona” odmiana Allroad, która zawsze występowała z napędem Quattro. Standard wyposażenia w A4 B8 to m.in.: 6 poduszek powietrznych, klimatyzacja i wyświetlacz na konsoli środkowej (nie zawsze z systemem MMI!)
Wśród jednostek napędowych dominuje 2.0 TDI – ma swoje wady, ale to zdecydowanie najrozsądniejszy wybór. Większe, wysokoprężne 3.0 TDI zapewnia świetne osiągi, ale po większych przebiegach wymaga drogich inwestycji (np. w rozrząd). Benzynowe 1.8 i 2.0 TFSI w ogłoszeniach występują rzadko. Zapewniają świetne osiągi, ale potrafią spalać ogromne ilości oleju.

Z ciekawostek: wszystkie przednionapędowe egzemplarze z automatem wyposażone są w bezstopniową przekładnię Multitronic. Auta z napędem Quattro korzystają z dwusprzęgłowej skrzyni S Tronic. Tylko jeden silnik – 3.0 V6 FSI – pozbawiony był doładowania. Wszystkie pozostałe miały turbosprężarki (w S4 kompresor) i bezpośredni wtrysk paliwa (w dieslach CR). Wniosek? Montaż LPG to gra nie warta świeczki!

W 2.0 TDI sprzed liftingu często zdarzały się problemy ze smarowaniem (pompa oleju) i układem wtryskowym (łuszcząca się pompa wysokiego ciśnienia). Wadliwe pierścienie tłokowe sprawiają, że benzynowe TFSI spalają olej w zastraszającym tempie. Reszta to w zasadzie „eksploatacja”: zużyte zawieszenie (zwłaszcza przednie), rozciągnięte łańcuchy rozrządu w 3.0 TDI czy wyeksploatowane automatyczne skrzynie biegów. Do typowych usterek zaliczyć można ponadto: kłopoty z zaworem EGR w 2.0 TDI (koszt naprawy od 1 tys. zł) i wycieki z pompy wody (od 1 tys. zł) oraz usterki rozrządu (wariatory, łańcuchy) w benzynowych silnikach TFSI.

Audi nieźle trzyma cenę, ale sam zakup samochodu to dopiero początek. Oprócz typowych usterek dotyczących jednostek napędowych trzeba się przygotować na wydatki związane chociażby z naprawami zużytych przekładni automatycznych (wszystkie typy!). Zdecydowanie bezpieczniejszą opcją jest zakup auta z ręczną skrzynią.

Przeglądając oferty warto zachować ostrożność. To obecnie najbardziej poszukiwany model Audi w Polsce. Zdecydowaną większość stanowią sprowadzone auta z mocno pogmatwaną historią. Ich realne przebiegi często dawno już przekroczyły granicę 400 tys. km.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS