chceauto.pl
x

Audi A4 2.0 TDI 2016

Oceny użytkowników4.0000/5. Głosy: 6
Ocena: 4/5
Głosy: 6.

Dostępne samochody

Audi A4

Audi A4 B9 2.0 TDI 150 KM

2016, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 81 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny2.50/5. Głosy: 2
Audi A4

Audi A4 B9 2.0 TDI 190 KM

2016, sedan
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 88 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Audi A4

Audi A4 B9 2.0 TDI 150 KM

2016, sedan
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 85 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybierać
Audi A4

Audi A4 B9 2.0 TDI 190 KM

2016, sedan
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 92 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybierać
Audi A4

Audi A4 B9 2.0 TDI 190 KM

2016, sedan
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 97 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Audi A4

Audi A4 B9 2.0 TDI 150 KM

2016, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 84 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny5.00/5. Głosy: 1
Audi A4

Audi A4 B9 2.0 TDI 190 KM

2016, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 92 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybierać
Audi A4

Audi A4 B9 2.0 TDI 150 KM

2016, kombi
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 89 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny4.00/5. Głosy: 1
Audi A4

Audi A4 B9 2.0 TDI 190 KM

2016, kombi
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 96 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybierać
Audi A4

Audi A4 B9 2.0 TDI 190 KM

2016, kombi
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 100 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny5.00/5. Głosy: 1
Audi A4

Audi A4 B9 Allroad 2.0 TDI 190 KM

2016, kombi
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 102 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny5.00/5. Głosy: 1

Kilka słów o modelu

B8 (2006-2016)

Audi A4 typoszeregu B8 produkowane było w latach 2007-2015. Początkowo w ofercie pojawił się sedan. W roku 2008 zadebiutowało kombii, czyli wersja Avant, oraz usportowiony model S4 (3.0 V6 333 KM). Rok 2009 przyniósł debiut uterenowionego A4 Allroad. W 2010 firma z Ingolstadt zaprezentowała odmianę RS4. W 2011 roku auto poddano kuracji odmładzającej, w ramach której otrzymało m.in. oświetlenie LED.

Kabina Audi A4 B8 jest znacznie obszerniejsza niż w poprzedniku. We wnętrzu jest też zauważalnie więcej miejsca, iż w BMW serii 3 i Mercedesie klasy C. To zasługa przedniego napędu (standardowych odmian) i słusznych wymiarów. Auto mierzy przeszło 4,7 m długości. Rozstaw osi to aż 281 cm. Oprócz sedana i kombi (Avant) do wyboru była również ”uterenowiona” odmiana Allroad, która zawsze występowała z napędem Quattro. Standard wyposażenia w A4 B8 to m.in.: 6 poduszek powietrznych, klimatyzacja i wyświetlacz na konsoli środkowej (nie zawsze z systemem MMI!)
Wśród jednostek napędowych dominuje 2.0 TDI – ma swoje wady, ale to zdecydowanie najrozsądniejszy wybór. Większe, wysokoprężne 3.0 TDI zapewnia świetne osiągi, ale po większych przebiegach wymaga drogich inwestycji (np. w rozrząd). Benzynowe 1.8 i 2.0 TFSI w ogłoszeniach występują rzadko. Zapewniają świetne osiągi, ale potrafią spalać ogromne ilości oleju.

Z ciekawostek: wszystkie przednionapędowe egzemplarze z automatem wyposażone są w bezstopniową przekładnię Multitronic. Auta z napędem Quattro korzystają z dwusprzęgłowej skrzyni S Tronic. Tylko jeden silnik – 3.0 V6 FSI – pozbawiony był doładowania. Wszystkie pozostałe miały turbosprężarki (w S4 kompresor) i bezpośredni wtrysk paliwa (w dieslach CR). Wniosek? Montaż LPG to gra nie warta świeczki!

W 2.0 TDI sprzed liftingu często zdarzały się problemy ze smarowaniem (pompa oleju) i układem wtryskowym (łuszcząca się pompa wysokiego ciśnienia). Wadliwe pierścienie tłokowe sprawiają, że benzynowe TFSI spalają olej w zastraszającym tempie. Reszta to w zasadzie „eksploatacja”: zużyte zawieszenie (zwłaszcza przednie), rozciągnięte łańcuchy rozrządu w 3.0 TDI czy wyeksploatowane automatyczne skrzynie biegów. Do typowych usterek zaliczyć można ponadto: kłopoty z zaworem EGR w 2.0 TDI (koszt naprawy od 1 tys. zł) i wycieki z pompy wody (od 1 tys. zł) oraz usterki rozrządu (wariatory, łańcuchy) w benzynowych silnikach TFSI.

Audi nieźle trzyma cenę, ale sam zakup samochodu to dopiero początek. Oprócz typowych usterek dotyczących jednostek napędowych trzeba się przygotować na wydatki związane chociażby z naprawami zużytych przekładni automatycznych (wszystkie typy!). Zdecydowanie bezpieczniejszą opcją jest zakup auta z ręczną skrzynią.

Przeglądając oferty warto zachować ostrożność. To obecnie najbardziej poszukiwany model Audi w Polsce. Zdecydowaną większość stanowią sprowadzone auta z mocno pogmatwaną historią. Ich realne przebiegi często dawno już przekroczyły granicę 400 tys. km.

B9 (2015-2023)

Audi A4 typoszeregu B9 debiutowało oficjalnie we wrześniu 2015 roku na salonie we Frankfurcie i niedługo później pojawiło się w salonach.

Samochód mierzy 4,73 m długości, 1,84 m szerokości i 1,43 m wysokości. Rozstaw osi to aż 2,82 m. W porównaniu do poprzedniego modelu, wymiary nowego A4 wzrosły, ale ciężar własny znacznie się zmniejszył – w zależności od montowanego silnika, nawet aż o 120 kg.

Styliści podkreślają też – najniższy w klasie - współczynnik oporu powietrza Cw. W limuzynie wynosi on 0,23. W wersji Avant – 0,26.

Bagażnik nowego A4 Avant ma pojemność 505 litrów. Przy złożonym oparciu tylnego siedzenia i załadowaniu po sam dach, pojemność bagażnika zwiększa się do 1510 litrów.

Elektrycznie przesuwana osłona przestrzeni bagażowej oraz elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika, to elementy wyposażenia seryjnego. Ponadto, na życzenie, dostępne są czujniki sterujące automatycznym otwieraniem i zamykaniem pokrywy bagażnika.

Nowe Audi A4 Nowe modele A4 i A4 Avant początkowo będą wyposażane w jeden z siedmiu silników: trzech TFSI i czterech TDI (o czterech i sześciu cylindrach).

Jeżeli chodzi o awaryjność, zarówno silniki benzynowe jaki i Diesla, przy rozsądnym serwisie (olej i filtry maksymalnie co 15 tysięcy kilometrów), nie sprawiają kłopotów.

Przy automatycznych skrzyniach biegów S-tronic zalecane jest, aby co 60 tysięcy kilometrów wymieniać olej wraz z filtrami (ASO wymienia sam olej). Nie dopilnowanie tego, może spowodować awarię skrzyni, której naprawa jest bardzo kosztowna.

Użytkownicy silników TDI zgłaszają awarię układu AdBlue - czasami wystarczy dolać czynnik do pełna, zdarza się jednak, że trzeba wymienić sterownik lub pompę.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS