Audi A4 typoszeregu B9 debiutowało oficjalnie we wrześniu 2015 roku na salonie we Frankfurcie i niedługo później pojawiło się w salonach.
Samochód mierzy 4,73 m długości, 1,84 m szerokości i 1,43 m wysokości. Rozstaw osi to aż 2,82 m. W porównaniu do poprzedniego modelu, wymiary nowego A4 wzrosły, ale ciężar własny znacznie się zmniejszył – w zależności od montowanego silnika, nawet aż o 120 kg.
Styliści podkreślają też – najniższy w klasie - współczynnik oporu powietrza Cw. W limuzynie wynosi on 0,23. W wersji Avant – 0,26.
Bagażnik nowego A4 Avant ma pojemność 505 litrów. Przy złożonym oparciu tylnego siedzenia i załadowaniu po sam dach, pojemność bagażnika zwiększa się do 1510 litrów.
Elektrycznie przesuwana osłona przestrzeni bagażowej oraz elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika, to elementy wyposażenia seryjnego. Ponadto, na życzenie, dostępne są czujniki sterujące automatycznym otwieraniem i zamykaniem pokrywy bagażnika.
Nowe Audi A4 Nowe modele A4 i A4 Avant początkowo będą wyposażane w jeden z siedmiu silników: trzech TFSI i czterech TDI (o czterech i sześciu cylindrach).
Jeżeli chodzi o awaryjność, zarówno silniki benzynowe jaki i Diesla, przy rozsądnym serwisie (olej i filtry maksymalnie co 15 tysięcy kilometrów), nie sprawiają kłopotów.
Przy automatycznych skrzyniach biegów S-tronic zalecane jest, aby co 60 tysięcy kilometrów wymieniać olej wraz z filtrami (ASO wymienia sam olej). Nie dopilnowanie tego, może spowodować awarię skrzyni, której naprawa jest bardzo kosztowna.
Użytkownicy silników TDI zgłaszają awarię układu AdBlue - czasami wystarczy dolać czynnik do pełna, zdarza się jednak, że trzeba wymienić sterownik lub pompę.