chceauto.pl
x

Audi A8 2017

Oceny użytkowników2.0000/5. Głosy: 1
Ocena: 2/5
Głosy: 1.

Dostępne silniki

benzyna

3.0 TFSI 55TFSI 4.0 TFSI S8 6.3 FSI W12

diesel

3.0 TDI 50TDI 4.2 TDI

D5 (2017-2021)

Czwarte wcielenie A8 zadebiutowało w lipcu 2017 roku.

W podstawowej odmianie nadwozie ma 5172 mm długości. Wersja z przedłużonym rozstawem osi (3128 mm zamiast 2998 mm) mierzy 5302 mm. Szerokość nadwozia to (bez lusterek) 1945 mm – wysokość - 1473 mm.Podobnie, jak wszystkie poprzednie generacje nowe A8 zbudowano wykorzystując nową generację przestrzennej ramy Audi Space Frame. W jej ostatnim wcieleniu znajdziemy m.in. włókna węglowe oraz stopy magnezu, stali i aluminium.

W początkowym okresie do wyboru będą dwie doładowane jednostki V6 – 3,0 l TDI (286 KM) i 3,0 l TFSI (340 KM). W krótkim czasie ofertę uzupełnią silniki V8 – 4,0 l TDI (435 KM) i 4,0 l TFSI (460 KM) oraz – topowa – jednostka W12 generująca moc 585 KM. Wszystkie odmiany za wyjątkiem 3,0 l TFSI wyposażone będą w aktywne zawieszenie jednostki napędowej oraz aktywny system redukcji hałasu ANC. Standardem będzie również napęd na obie osie quattro i ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów. Docelowo w cennikach pojawi się też hybrydowe Audi A8L e-tron quattro generujące 449 KM. W trybie elektrycznym samochód legitymuje się zasięgiem do 50 km.

Jak już informowaliśmy standardowym wyposażeniem nowego A8 jest pracująca pod napięciem 48-voltów instalacja elektryczna. Każdy egzemplarzy wyposażony będzie ponadto w system mild hybrid wykorzystujący napędzany paskiem alternator pełniący też rolę rozrusznika(zaawansowana funkcja żeglowania).

W zawieszeniu każdego z kół zastosowano układ pięciu niezależnych wahaczy i pneumatyczną kolumnę resorującą z hydraulicznie regulowanymi amortyzatorami (konstrukcja przypomina nieco hydropneumatykę stosowaną niegdyś w Citroenach). Standardowo kierowca ma do dyspozycji cztery wysokości prześwitu. Dodatkowo układ zwieszenia może zostać wyposażony w osobną jednostkę sterującą, która dba o optymalny dobór prześwitu i siły tłumienia. Komputer korzysta również z szeregu czujników rozbudowanych systemów autonomicznej jazdy i bezpieczeństwa czynnego śledzących otoczenie w promieniu 360 stopni. Przykładowo – gdy wykryje realne zagrożenie zderzeniem bocznym, automatycznie zwiększy prześwit po narażonej na kontakt z innym pojazdem stronie. Dzięki temu siłę uderzenia w większym stopniu przejąć ma – zaprojektowana specjalnie po tym kątem – podłoga! Samochód wyposażono również w skrętną tylną oś, która zapewniać ma nie tylko wyższą precyzję prowadzenia, ale też promień skrętu porównywalny z Audi A4!

Nad bezpieczeństwem pasażerów nowego Audi A8 czuwa aż 41 systemów. Zakres personalizacji pojazdu obejmuje blisko 400(!) funkcji dostępnych w sześciu profilach użytkownika (plus jeden profil gościa). Nieograniczona wydaje się też lista opcji. Obejmuje ona m.in. elektrycznie otwierane drzwi, fotele o ulepszonej funkcji masażu (w oparciu przedniego fotela może być zamontowana specjalna mata, służącą do masażu i ogrzewania stóp osoby siedzącej z tyłu) czy rozbudowany system klimatyzacji z dozownikiem perfum, jonizatorem powietrza, czujnikami ruchu i nasłonecznienia kabiny.

W kabinie znajdziemy ponadto najnowsze wcielenie systemu Audi Virtual Cockpit z dwoma ekranami pracującymi w rozdzielczości 1920x720 px i system inforozrywki Infotainment Platform MIB 2+ stworzony przy współpracy z firmą NVIDIA. Obsługująca go jednostka centralna wykorzystuje czterordzeniowy procesor główny i 192-rdzeniowy procesor graficzny. System działa aż 50 razy szybciej, niż jego pierwsza generacja. Nie trzeba chyba wspominać o takich „oczywistych oczywistościach”, jak funkcja sterowania głosem, potrafiąca się uczyć nawigacja, czy szybki modem LTE z pokładową siecią wi-fi.

Auto wyposażono też w zaawansowane systemy autonomicznej jazdy. Samochód potrafi m.in. automatycznie poruszać się w korku przy prędkościach do 60 km/h. Przejmuje wówczas wszelkie funkcje, dzięki czemu kierowca nie musi nawet trzymać rąk na kierownicy. Nowością jest też – sterowany ze smartfona – system automatycznego parkowania. W czasie wykonywania tego manewru kierowca nie musi nawet przebywać wewnątrz pojazdu!

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS