Audi Q7 pierwszej generacji stworzono raczej z myślą o asfaltowych drogach, co potwierdzą zwłaszcza właściciele wersji pozbawionych pneumatycznego zawieszenia (twarde zawieszenie). Podejście takie zapewnia wprawdzie świetne prowadzenie, ale niezbyt dobrze sprawdza się na dziurawych polskich drogach. Tutaj zdecydowanie lepiej radzi sobie zawieszenie pneumatyczne, które jednak dostępne jest w droższych wersjach i wymaga dopłaty. Na szczęście, w przeciwieństwie do konkurencji (jak np. Land Rover Discovery) układ nie sprawia w zasadzie żadnych kłopotów. Ze sztywnymi nastawami zawieszenia kłóci się jednak nieco automatyczna skrzynia biegów, która w normalnym trybie jest raczej ospała. Oczywiście kierowca ma również do wyboru tryb sportowy, ale wówczas trzeba się liczyć z dużo większym zużyciem paliwa. Samochód należy do grona bezawaryjnych, chociaż podobnie, jak w innych nowoczesnych pojazdach zdarzają się usterki elektroniki. Niektóre egzemplarze cierpią również z powodu niedostatku montażu (skrzypiąca tapicerka, odpadające elementy wnętrza).
II (2015-2019)
II generacja Audi Q7 pojawiła się na rynku w 2015 roku. W stosunku do poprzednika auto "schudło" średnio aż o 26 procent. Masa auta z wysokoprężnym silnikiem 3,0 TDI wynosi równe 1995 kg. To o rekordowe 325 kg mniej, niż w poprzedniku. Tak znacząca redukcja była możliwa, dzięki sięgnięciu po wysokowytrzymałą stal i stopy aluminium. W stosunku do poprzednika auto zyskało zdecydowanie bardziej "drogowy" charakter. Karoseria jest niższa o 15 mm, o 37 mm zmniejszyła się też jej długość. Nadwozie nowego modelu mierzy więc 5,05 m długości, 1,97 m szerokości i 1,74 m wysokości. Nieznacznie zmniejszył się również rozstaw osi, który wynosi teraz 2,99 m. Mimo zmniejszonych wymiarów w kabinie wygospodarowano większą ilość miejsca dla pasażerów. Dodatkowe 41 mm przybyło na wysokości głów w przednim rzędzie siedzeń, dodatkowe 23 mm - w tylnym. Ponadto przednie i tylne fotele dzieli teraz dodatkowe 21 mm przestrzeni. Wnętrze przypomina nieco rozwiązania stosowane przez BMW. Wzorem trzeciej generacji Audi TT samochód otrzymał zegary określane przez Audi mianem „wirtualny kokpit”. Na liście wyposażenia znalazło się wiele systemów bezpieczeństwa i rozrywki. Podstawowe modele oferowane są z nagłośnieniem Bose. Topowe - ze sprzętem grającym Bang&Olufsen. Do wyboru są cztery wersje napędowe - wszystkie, standardowo, oferowane z napędem quattro. Ofertę - na wybranych rynkach - otwiera benzynowe 2,0 l TSI o mocy 252 KM i maksymalnym momencie 370 Nm. Większą jednostka benzynowa - 3,0 l TFSI rozwija 333 KM i 440 Nm. Dzięki temu Audi Q7 przyspiesza do 100 km/h w 6,1 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Dla zwolenników diesli przewidzino silnik 3,0 l TDI rozwijający 272 KM i 600 Nm. W takiej konfiguracji Audi Q7 osiąga 100 km/h w 6,3 s od startu. W późniejszym czasię gamę diesli uzupełniła słabsza odmiana o mocy 218 KM i momencie obrotowym 500 Nm. Po raz pierwszy w cenniku Q7 pojawił się hybrydowy model e-tron. Samochód wyposażono w wysokoprężny silnik 3,0 l TDI o mocy 258 KM i elektryczny motor trakcyjny oferujący dodatkowe 94 kW mocy. Moc przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem automatycznej, ośmiostopniowej skrzyni biegów. W sumie układ napędowy generuje 373 KM i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Sprint do do 100 km/h trwa 6,1 s - prędkość maksymalna to 225 km/h. Zużycie paliwa - rzecz jasna w cyklu pomiarowym - wynosić ma 1,7 l/100 km.