chceauto.pl
x

Audi Q7 55TFSI 2025

Dostępne samochody

Audi Q7

Audi Q7 II FL2 55TFSI 340 KM

2025, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 425 000,00 zł

Kilka słów o modelu

II (2015-2025)

II generacja Audi Q7 pojawiła się na rynku w 2015 roku. W stosunku do poprzednika auto "schudło" średnio aż o 26 procent. Masa auta z wysokoprężnym silnikiem 3,0 TDI wynosi równe 1995 kg. To o rekordowe 325 kg mniej, niż w poprzedniku. Tak znacząca redukcja była możliwa, dzięki sięgnięciu po wysokowytrzymałą stal i stopy aluminium.

W stosunku do poprzednika auto zyskało zdecydowanie bardziej "drogowy" charakter. Karoseria jest niższa o 15 mm, o 37 mm zmniejszyła się też jej długość. Nadwozie nowego modelu mierzy więc 5,05 m długości, 1,97 m szerokości i 1,74 m wysokości. Nieznacznie zmniejszył się również rozstaw osi, który wynosi teraz 2,99 m. Mimo zmniejszonych wymiarów w kabinie wygospodarowano większą ilość miejsca dla pasażerów. Dodatkowe 41 mm przybyło na wysokości głów w przednim rzędzie siedzeń, dodatkowe 23 mm - w tylnym. Ponadto przednie i tylne fotele dzieli teraz dodatkowe 21 mm przestrzeni. Wnętrze przypomina nieco rozwiązania stosowane przez BMW.

Wzorem trzeciej generacji Audi TT samochód otrzymał zegary określane przez Audi mianem „wirtualny kokpit”. Na liście wyposażenia znalazło się wiele systemów bezpieczeństwa i rozrywki. Podstawowe modele oferowane są z nagłośnieniem Bose. Topowe - ze sprzętem grającym Bang&Olufsen. Do wyboru są cztery wersje napędowe - wszystkie, standardowo, oferowane z napędem quattro. Ofertę - na wybranych rynkach - otwiera benzynowe 2,0 l TSI o mocy 252 KM i maksymalnym momencie 370 Nm. Większą jednostka benzynowa - 3,0 l TFSI rozwija 333 KM i 440 Nm. Dzięki temu Audi Q7 przyspiesza do 100 km/h w 6,1 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Dla zwolenników diesli przewidziano silnik 3,0 l TDI rozwijający 272 KM i 600 Nm. W takiej konfiguracji Audi Q7 osiąga 100 km/h w 6,3 s od startu. W późniejszym czasie gamę diesli uzupełniła słabsza odmiana o mocy 218 KM i momencie obrotowym 500 Nm. Po raz pierwszy w cenniku Q7 pojawił się hybrydowy model e-tron. Samochód wyposażono w wysokoprężny silnik 3,0 l TDI o mocy 258 KM i elektryczny motor trakcyjny oferujący dodatkowe 94 kW mocy. Moc przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem automatycznej, ośmiostopniowej skrzyni biegów. W sumie układ napędowy generuje 373 KM i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Sprint do do 100 km/h trwa 6,1 s - prędkość maksymalna to 225 km/h. Zużycie paliwa - rzecz jasna w cyklu pomiarowym - wynosić ma 1,7 l/100 km.

Lifting nr 1


W 2019 Q7 drugiej generacji przeszło gruntowny. Zmieniono stylistykę, pojawiły się również nowe rozwiązania techniczne.

W przedniej części nadwozia dominuje duża, ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe z sześcioma pionowymi listwami. Dwuczęściowe boczne wloty powietrza mają bardziej wyraziste kształty. Reflektory – opcjonalnie diodowe HD Matrix ze światłem laserowym – swoim kształtem i sygnaturą świetlną podkreślają szerokość nadwozia.

Audi zmodernizowało zawieszenie Q7. Opcjonalnie dostępny jest elektromechaniczny system aktywnej stabilizacji przechyłu. Amortyzatory z możliwością regulacji stopnia tłumienia redukują ruchy nadwozia na nierównych nawierzchniach, o ile samochód jedzie prosto. Podczas jazdy sportowej ich praca skupia się na optymalnej kompensacji przechyłu – tendencja samochodu do pochylania się w zakręcie jest tu znacznie zredukowana.

Również opcjonalnie dostępny jest układ czterech kół skrętnych. Przy niskich prędkościach koła tylne skręcają o maksymalnie 5 stopni w kierunku przeciwnym do kąta skrętu kół przednich, wpływając w ten sposób na większą zwrotność pojazdu. Podczas jazdy po autostradzie te same koła skręcają w kierunku tym samym co koła przednie, zwiększając stabilność auta. Możliwości Q7 znacząco zwiększa adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Pozwala ono na regulację wysokości zawieszenia i wraz ze standardowym napędem na cztery koła quattro przygotowuje Audi Q7 do jazdy w terenie, po nieutwardzonych drogach. Tryb „offroad” ustawiany jest systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. W systemie tym ustawić można w sumie siedem różnych trybów jazdy. Zawieszenie pneumatyczne jest standardem w siedmiomiejscowej wersji Q7. W opcjonalnej linii S line znaleźć można nieco twardsze, sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension sport, obniżające karoserię podczas jazdy o 15 mm.

Wszystkie jednostki napędowe Audi Q7 współpracują z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic i ze stałym napędem na cztery koła quattro.

Po liftingu samochód urósł. Jego długość zwiększyła się o jedenaście milimetrów, do 5063 mm. Szerokość to teraz 1970 mm, a wysokość 1741 mm. W zależności od pozycji oparć tylnej kanapy, bagażnik w wersji pięciomiejscowej ma od 865 do 2050 litrów. Ta druga wartość osiągana jest przy zupełnie płaskiej powierzchni ładunkowej. Elektryczna klapa bagażnika jest standardem. Sterowanie jej otwieraniem i zamykaniem przy pomocy ruchu stopą jest dostępne opcjonalnie.

Audi, również opcjonalnie, dostarcza tylną kanapę w wersji plus. Wszystkie trzy siedziska można wtedy regulować indywidualnie, jeśli chodzi o ich przesuwanie do przodu i do tyłu, regulować można stopień pochylenia ich oparć oraz elektrycznie podnosić i opuszczać dwa fotele trzeciego rzędu siedzeń. Architektura kokpitu łączy się z nową, cyfrową koncepcją obsługi. Obsługa różnych systemów odbywa się teraz z poziomu dwóch dużych ekranów dotykowych. Przy dotknięciu ikony funkcji, ekrany dostarczają dźwiękowej i haptycznej informacji zwrotnej. Gdy górny ekran jest wyłączony, zlewa się prawie niewidocznie z dużą, czarną powierzchnią deski rozdzielczej. Wszystkie elementy wnętrza logicznie, stylistycznie się uzupełniają – od płaskich wlotów powietrza, po szeroką konsolę umieszczoną na tunelu środkowym.

Lifting nr 2


W 2024 Audi Q7 zostało jeszcze raz zmodernizowane. Co nowego znajdziemy tym razem? Znów zmieniono kształt osłony chłodnicy, inna jest również jej wypełnienie. Sama osłona sięga teraz krawędzi maski i reflektorów. Same reflektory mają nowy kształt, a światła dziennie są powyżej a nie poniżej świateł mijania. Nowe są zderzaki. Sygnaturę świateł dziennych można zmieniać (są cztery opcje do wyboru), opcją są reflektory Matrix LED.

W kabinie zmian jest mniej. Zestaw cyfrowych wskaźników dostał nowe funkcje, a system infotainment - nowe aplikacje.

Gamę Audi Q7 po drugim liftingu otwiera wariant 45 TDI quattro – trzylitrowy silnik wysokoprężny generuje 231 KM i 500 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 7,1 s, jego prędkość maksymalna wynosi 226 km/h. Wyżej plasuje się Q7 50 TDI quattro, którego silnik generuje 286 KM i 600 Nm. Auto rozpędza się do 100 km/h w 6,1 s i osiąga prędkość maksymalną 241 km/h).

Audi Q7 55 TFSI jest wyposażone w sześciocylindrowy silnik benzynowy 3.0, który generuje 340 KM i 500 Nm. Takie Audi Q7 przyspiesza do 100 km/h w 5,6 s, jego prędkość jest ograniczona do 250 km/h. Wersje V6 mogą ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony, co pozwala na holowanie przyczep kempingowych, przyczep dla koni i tym podobnych. Wszystkie silniki współpracują z 8-biegową automatyczną przekładnią tiptronic, stałym napędem na cztery koła quattro oraz układem miękkiej hybrydy.

W gamie pozostanie również Audi SQ7. Ten usportowiony wariant zaczynał karierę z silnikiem Diesla, który następnie został zastąpiony benzynową jednostką 4.0V8. I to się nie zmieni. Po liftingu źródłem mocy SQ7 nadal będzie silnik V8, który generuje 507 KM i 550 Nm. Auto rozpędza się do 100 km/h w 4,1, prędkość jest ograniczona do 250 km/h.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS