chceauto.pl
x

Audi TT 2019

Oceny użytkowników3.0000/5. Głosy: 2
Ocena: 3/5
Głosy: 2.

Dostępne silniki

benzyna

1.8 TFSI 2.0 TFSI

diesel

2.0 TDI

8S (2014-2019)

Trzecia generacja Audi TT zadebiutowała w marcu 2014 roku na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie. Pod maskami nowych TT i TTS pracują czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim. Zakres mocy sięga od 184 KM do 228 kW 310 KM. Klienci mają mieli do wyboru dwie jednostki benzynowe TFSI i jeden motor TDI. Wszystkie wyposażone są standardowo w system start-stop.

2 października, na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu zaprezentowano wersję roadster. Samochód otrzymał klasyczny, wykonany z materiału, miękki dach. W konstrukcji stelażu wykorzystano stopy magnezu i aluminium, dzięki czemu konstrukcja jest o 3 kg lżejsza niż w poprzedniej generacji. Za transformację auta w kabriolet odpowiada układ elektrycznych silników. Składanie dachu trwa zaledwie 10 sekund i może się odbywać w czasie jazdy z prędkością do 50 km/h.

W połowie 2018 roku Audi TT zostało poddane modernizacji. Przód auta to charakterystyczny, trójwymiarowy grill osłony chłodnicy Singleframe. Duże wloty powietrza na bokach, już w wersji podstawowej podkreślają szerokość auta. Audi TT W tyle pojazdu, poziome linie również podkreślają jego szerokość. Reflektory przednie w technice diodowej lub diodowej Matrix są dostępne opcjonalnie.

Wprowadzono szereg nowych systemów bezpieczeństwa i zakresu łączności.

Z kolei na początku 2019 zmodernizowano najmocniejszą wersję, czyli TT RS.

Na pierwszy rzut oka zmiany stylistyczne nie wydają się duże, jednak producent zapewnia o całkowitym przeprojektowaniu przedniej części nadwozia. Logotyp quattro w kolorze matowego tytanu umieszczono w dolnej części błyszczącego czernią grilla osłony chłodnicy Singleframe, której rama jest z kolei matowo czarna. Boczne wloty powietrza, które zostały po raz kolejny powiększone, podzielono pionowymi listwami.

Spojler rozciągający się na całą szerokość przodu pojazdu, na swych końcach ostro kieruje się w górę i ściąga stylistycznie cały zderzak w dół. Powierzchnia spojlera lakierowana jest standardowo w kolorze nadwozia, ale dostępne są też wersje w kolorze matowego aluminium lub błyszczącej czerni.

Z tyłu pojawił się zaprojektowany na nowo, ruchomy spojler tylny z bocznymi skrzydełkami. Po obu stronach tyłu, tuż nad charakterystycznym dla RS-ów dyfuzorem, znaleźć można pionowe dodatki stylistyczne.

Audi TT RS napędzane jest pięciocylindrowym silnikiem o pojemności 2480 ccm, który nadal ma 400 KM mocy i 480 Nm momentu obrotowego (w zakresie 1950 do 5850 obr./min). Wysoka moc w połączeniu z napędem na cztery koła quattro gwarantują wysokie osiągi - Coupé od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,7 sekundy.

Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, a na życzenie ograniczenie może zostać podniesione do 280 km/h.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS