chceauto.pl
x

BMW 1 23 2024

Dostępne samochody

BMW 1

BMW 123 F70 218 KM

2024, hatchback 5dr
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 185 000,00 zł

Kilka słów o modelu

F70 (2024-2024)

Zaledwie 5 lat po premierze generacji F40 zaprezentowano model typoszeregu F70. 5 lat to mało jeśli chodzi o nową generację, ale dużo - jeśli chodzi o modernizację (lifting). W tym przypadku 5 lat nie jest jednak przypadkiem. Nowy model oparto bowiem na poprzedniku, ale zmiany są tak dogłębne, że de facto mamy do czynienia jednak z nową generacją.

F70 i F40 mają tę samą płytę podłogową, szerokość (180 cm) i rozstaw osi (267 cm). Zwiększyła się jednak o 4,2 cm długość nadwozia (436 cm) i wysokość (146 cm; +2.5 cm). Bez zmian pozostała pojemność bagażnika, która wynosi 380 litrów. Uwaga na wersje z napędem mikrohybrydowym - mają one mniejszy bagażnik o pojemności 300 litrów.

Stylizacyjnie F70 oparto na poprzedniku, jednak nie brak detali, dzięki którym nowe BMW 1 nawiązuje do innych nowych modeli niemieckiej marki (X1 czy X2). Uwagę zwraca przede wszystkim przód z szerokim, ale nie przesadzonym grillem i nowymi światłami (seryjnie ledowymi) o podwójnych paskach świateł dziennych.

Całkowicie nowe jest wnętrze, które nie zostało przeniesione z żadnego innego kompaktowego modelu BMW. Stylizacja jest ascetyczna, kokpit zdominowany jest przez dwa umieszczone na jednej wysokości ekrany - 10,25-calowy cyfrowych zegarów i 10,7-calowy dotykowy, systemu infotainment. Niestety, w kabinie nie znajdziemy już fizycznego panelu sterowania klimatyzacją.

Oczywiście, podobnie jak w innych mniejszych modelach, nie ma pokrętła iDrive.

Zmiany zaszły również w zakresie napędu. Najważniejszą zmianą jest całkowita rezygnacja z manualnych skrzyń biegów. BMW 1 F70, niezależnie od jednostki napędowej, będzie wyposażone w siedmiostopniową przekładnię dwusprzęgłową Steptronic.

Wybór jednostek napędowych również nie jest zbyt szeroki. BMW 1 będzie oferowane wersjach 118d, 120d, 120, 123 i M135. Jak widać, z oznaczeń wersji benzynowych zniknęła litera i, która będzie zarezerwowana dla samochodów elektrycznych.

Mamy więc do dyspozycji dwie wersje wysokoprężne: 118d to auto z dieslem 2.0 o mocy 150 KM, a 120d - również dwulitrowym dieslem, ale o mocy 163 KM (zauważalnie mnie niż wcześniejsze 190 KM). Całkowitą nowością jest BMW 120, które jest napędzane przez trzycylindrowy silnik turbo o mocy 170 KM. Wersje 120 i 120d posiadają instalację miękkiej hybrydy 48V.

Topową odmianę stanowi BMW M135 xDrive. Takie auto jest napędzane przez dwulitrowy silnik o mocy 300 KM i maksymalnym momencie 400 Nm (spadek o 50 Nm), co pozwala na rozpędzanie się do 100 km/h w 4,9 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS