chceauto.pl
x

BMW 3 30i 2024

Dostępne samochody

BMW 3

BMW 330i G20 FL 245 KM

2024, sedan
napęd: tylny
skrzynia: automat
cena: 239 000,00 zł
BMW 3

BMW 330i G20 FL 245 KM

2024, sedan
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 250 000,00 zł
BMW 3

BMW 330i G21 FL 245 KM

2024, kombi
napęd: tylny
skrzynia: automat
cena: 250 000,00 zł
BMW 3

BMW 330i G21 FL 245 KM

2024, kombi
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 260 000,00 zł

Kilka słów o modelu

G20/G21 (2019-2024)

Siódma generacja "trójki" zadebiutowała w październiku 2018 roku. Największe wrażenie robią rozmiary auta. Nowa „trójka” jest o 76 mm dłuższa, o 16 mm szersza i o 1 mm wyższa od poprzednika. Oznacza to, że sedan mierzy teraz 4709 mm długości, 1827 mm szerokości i 1442 wysokości. Niemieccy konstruktorzy aż o 41 mm zwiększyli też rozstaw osi. W obecnej generacji wynosi on już 2851 mm. To o 21 mm więcej niż w popularnej na polskich drogach serii 5 typoszeregu E39!

Oprócz większej przestrzeni w kabinie auto może się też pochwalić idealnym rozkładem mas (50:50), niewielkim oporem aerodynamicznym (Cd=0,23) i pojemnym bagażnikiem o objętości 480 l.

W nowym wnętrzu znajdziemy m.in. wirtualne zegary i duży, umieszczony na szczycie konsoli środkowej wyświetlacz. BMW nie zrezygnowało jednak z klasycznych przycisków do sterowania wentylacją czy radiem (wbrew trendom pozostawiono nawet pokrętło do regulacji głośności). Jedną z nowości jest system bezkluczykowego dostępu pozwalający otworzyć samochód i uruchomić silnik za pośrednictwem smartfona.

A skoro już o silnikach mowa. Do wyboru – przynajmniej w początkowym okresie – są czterocylindrowe (2,0 l) silniki benzynowe i wysokoprężne oraz jeden rzędowy, sześciocylindrowy, diesel (3,0 l).

Podstawowa odmiana - BMW 318d ma 150 KM i 320 Nm. Samochód (z ręczną, sześciostopniową skrzynią) przyspiesza do 100 km/h w 8,5 s i osiąga prędkości 226 km/h.

Mocniejsza odmiana – BMW 320d – ma 190 KM i 400 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,1 s i osiąga 240 km/h. Model zamówić też można z napędem xDrive. Wówczas sprint do 100 km/h trwa 6,9 s, a prędkość maksymalna spada do 233 km/h.

Najmocniejszy, sześciocylindrowy diesel – BMW 330d - osiąga 265 KM i 580 Nm. Zamówić go można wyłącznie z ośmiostopniowym automatem i napędem na tył. Przyspieszenie do 100 km./h trwa 5,5 s, auto osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.

Fani silników benzynowych mają do wyboru modele BMW 320i lub 330i. Każdy oferowany jest standardowo z ośmiostopniową skrzynią Steptronic. BMW 320i osiąga 184 KM i 300 Nm (od 0 do 100 km/h w 7,2 s, prędkość maksymalna 238 km/h). BMW 330i rozwija 258 KM i 400 Nm (od 0 do 100 km/h w 5,8 s, prędkość maksymalna 250 km/h).

G80 (2021-2024)

Pod maską M3 typoszeregu G80 znajdziemy sześciocylindrowy silnik rzędowy z technologią M TwinPower Turbo (dwie pojedyncze turbosprężarki typu mono-scroll), intercoolerem, bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemami dual-vanos i valvetronic.

Pierwszy raz w historii modele M3 są dostępne w wersji z napędem na 4 koła.

Podstawowe wyposażenie obejmuje m.in. adaptacyjne zawieszenie M (elektronicznie sterowane amortyzatory), aktywny tylny dyferencjał, aktywny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu czy systemy CBC (Cornering Brake Control) i DBC (Dynamic Brake Control). Do wyboru jest aż 10 ustawień czułości systemu kontroli trakcji i dwa ustawienia czułości pedału hamulca.

Samochód otrzymał również tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, a także oprogramowanie do mierzenia czasów okrążeń oraz... analizowania driftów.

Opcjonalnie dostępne są węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe.

Wnętrze to m.in. BMW Live Cockpit Professional z całkowicie cyfrowym zestawem ekranów, systemem nawigacyjnym BMW Maps i inteligentnym asystentem osobistym BMW w standardzie.

Kierowca ma do dyspozycji przycisk ”setup”. Ten umożliwia bezpośredni dostęp do ustawień silnika, układu jezdnego, kierowniczego i hamulcowego oraz – w przypadku odmian z napędem 4x4 - również M xDrive. Na kierownicy znajdziemy też przycisk ”M” pozwalający wybierać miedzy dwoma ustawieniami - road i sport.

Pod koniec 2022, po raz pierwszy w liczącej 36 lat historii BMW M3, niemiecki producent zaprezentował ten model w wersji Touring, czyli kombi.

Po faceliftingu w 2024 M3 otrzymało zmieniony przód, podobny do tego, który znajdziemy w BMW M4 (czyli samochód nadal ma potężne, pionowe nerki).

Inne nowości to standardowy karbonowy dach sedana i lakierowany na czarno dach kombi. Nowe są reflektory ze światłami dziennymi o zmienionej sygnaturze, zmieniono kierownicę i centralny panel nawiewów, na którym pojawiło się oświetlenie ambientowe. Nowy jest system infotainemnt.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS