Chociaż samochód produkowany był aż do 1997 roku, BMW serii 5 typoszeregu E34 to już w zasadzie youngtimer. Pierwsze egzemplarze pojawiły się na rynku w 1988 roku, konstrukcyjnie samochód tkwi w połowie lat osiemdziesiątych. Nie jest to jednak wadą, bo jeśli uda nam się znaleźć zadbany egzemplarz, jego eksploatacja nie powinna nastręczać większych problemów. Auto ma prostą i solidną budowę, jego naprawy podejmie się każdy warsztat. Trzeba jednak pamiętać, że większość tych pojazdów powoli kończy już swój żywot w postaci wkładów do pieców hutniczych, w tych, które wciąż jeżdżą, z uwagi na znaczny przebieg, trudno jest wskazać typowe usterki. W samochodzie w takim wieku ma prawo zepsuć się wszystko. Auta najczęściej cierpią na wycieku oleju (z silnika i układu napędowego), często współpracy odmawiają pompy wody (w skrajnych przypadkach może się to skończyć pęknięciem bloku silnika!) oraz elektronika. Posłuszeństwa odmawiają często skrzynie biegów, a ich naprawa jest kosztowa (nie radzimy kupować używanych, przeważnie też są niesprawne). Najbardziej godne uwagi są zazwyczaj modele z najsłabszymi, benzynowymi jednostkami, które nie były zbyt mocno eksploatowane. Diesle, chociaż teoretycznie bardzo dobre, mają przeważnie po pół miliona kilometrów przebiegu i wymagają natychmiastowej reanimacji (brak kompresji, usterki pomp wtryskowych, czujników). Samochód to propozycja raczej dla indywidualisty i fana aut z Bawarii. W codziennej eksploatacji - z racji wieku - potrafi być kłopotliwy. Tylny napęd oprócz dobrych właściwości jezdnych, wpływa również na niezbyt dużą ilość miejsca wewnątrz (także w bagażniku) oraz duże zużycie paliwa. Na plus należy zaliczyć dobrą dostępność części zamiennych.
E39 (1995-2004)
BMW E39 to obecnie najliczniejszy reprezentant serii 5 na polskim rynku. Samochód trafił do produkcji w 1995 roku zastępując model E34.
Zdaniem wielu fanów to ostatnie prawdziwe BMW, z elegancją, ale nie ekstrawagancką karoserią, nieźle spasowanym wnętrzem i konsolą środkową zwróconą w kierunku kierowcy.
Samochód to propozycja dla statecznych ojców rodzin, którzy lubią czerpać radość z jazdy. Tylny napęd i mocne silniki pozwalają cieszyć się prowadzeniem. Zawieszenie, jak przystało na limuzynę, zapewnia dobry komfort jazdy, precyzyjny układ kierowniczy pozwala na odpowiednie czucie drogi.
Podobnie, jak w przypadku innych starszych modeli BMW w ofercie dominują pojazdy sprowadzone, często powypadkowe i z dużym przebiegiem (średnie przebiegi Diesli to około 400 tys. km.).
Do typowych usterek należą nietrwałe części zawieszenia (aluminiowe wahacze i drążki) a także awarie układu napędowego (krzyżaki wału napędowego, poduszki wału, wycieki z tylnego mostu). Wrażliwe na przegrzanie są jednostki napędowe, awaria termostatu może się więc okazać bardzo kosztowna. Również same chłodnice nie wykazują zbyt wielkiej trwałości. Figle płata elektronika. Często nie sposób ustawić żądanej temperatury wewnątrz, przestają działać czujniki deszczu czy parkowania.
Ceny części nie są przesadnie wysokie, ale znalezienie godnego uwagi egzemplarza nie będzie łatwe.
Ograniczanie wydatków przy pomocy instalacji LPG może się okazać kosztowne, samochody niechętnie znoszą traktowanie ich gazem.
Lepiej zdecydować się na egzemplarz wyprodukowany po 2000 roku, kiedy to znacznie poprawiła się jakość montażu. Usunięto problemy z chwiejącymi się fotelami a także stukami i niedostatkami wykończenia wnętrza.